Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag Zion National Park – dag 13

Zion National Park Utah

Reisverslag Zion National Park

• Datum: Donderdag 17 juli 2014
  • Plaats:  Zion National Park
  • Hotel: Zion Mountain Ranch
  • Weer: Zion National Park 34°C, zonnig

Op naar Zion National Park

We waren vroeg opgestaan omdat we vandaag toch weer heel wat op ons programma hadden staan.  Terwijl de dames zich nog aan het aankleden waren bracht ik alvast de koffers naar onze Jeep.  We wilden zo weinig mogelijk tijd verliezen omdat we enkel vandaag hadden om het Zion National Park te verkennen.  Morgen zouden we alweer verder rijden naar Bryce Canyon National Park.

Bagage meenemen naar Las Vegas

Self Parking hotel Tropicana

Onze Jeep hadden we bij onze aankomst in de Self Parking van het hotel geparkeerd.  Gratis en overdekt, zodat onze auto niet in de zon stond.  Ondanks onze huurwagen niet in de zon had gestaan was het ‘s morgens toch al zo’n 30°C in de auto, gewoon door de temperatuur van de lucht.  Zodra ik alles in de wagen had geladen ging ik de dames halen en konden we vertrekken.  Ons dochtertje was verdrietig dat ons verblijf in Las Vegas erop zat, maar tegelijk ook blij dat we weer iets nieuws gingen ontdekken…

Parking Hotel Tropicana Las Vegas

Route naar Zion National Park

Volgens de GPS hadden we een rit van zo’n 290 km voor de boeg, of een 3-tal uurtjes rijden.  Deze afstand was tot de Zion Mountain Ranch, ons volgende hotel.  We zouden eerst het Zion National Park tegenkomen en door het park moeten rijden tot aan ons hotel.  Bekijk hier de gedetailleerde route.

Interstate 15 Las Vegas

We volgden de interstate 15 richting St George.  We waren vrij snel uit Las Vegas en onderweg werd het landschap heuvelachtig tot bergachtig.  Het verkeer viel goed mee waardoor we vlot konden doorrijden.

Route naar Zion National Park

Zion National Park

Na een vlotte rit zonder ook maar één file naderden we de inkom van het Zion National Park.  Ook vandaag was er weer haast geen wolkje te bespeuren in de hemelsblauwe lucht.  Voor we het Park inreden stopten we nog even om een foto te maken van het sprookjesachtig mooie landschap.

Inkom Zion National Park

Ook in het Zion National Park konden we gebruik maken van de Annual Pass die we gekocht hadden in Yosemite National Park.  Eén van de tips die we je zeker aanraden wanneer je tijdens je rondreis door Amerika verschillende Nationale Parken wil bezoeken.

Zion National Park

Eerst even langs het hotel

Aan deze ingang van Zion National Park gaf de GPS aan dat het hotel niet meer zo ver was.  We besloten daarom om eerst naar het hotel te rijden.  We konden dan alvast inchecken en onze koffers uitladen.  De rest van de dag konden we dan genieten van dit adembenemend mooie Park.  De weg naar de Zion Mountain Ranch, de plaats waar we zouden overnachten, liep dwars door dit natuurpark.

Onderweg in Zion National Park

Dit was tot nu toe een van de mooiste routes die we gereden hadden tijdens onze rondreis.  De weg met gele wegmarkeringen slingerde tussen de ongerepte natuur.  Achter ieder tunneltje en (haarspeld)bocht werden we getrakteerd op een nieuw panorama.  We waren vrij snel aan de uitgang van het park, nu was het niet ver meer tot ons hotel.

Route door Zion National Park

Zion Mountain Ranch

Zodra we uit het park waren veranderde het landschap weer zoals je op de foto hieronder kan zien.  Na een tijdje over deze weg gereden te hebben zagen we rechts van ons de Zion Mountain Ranch opduiken.

Route naar Zion Mountain Ranch

Deze ranch bestond uit verschillende huisjes die verspreid lagen in de nabije omgeving.  We parkeerden onze Jeep tegenover de receptie en gingen ons inchecken.  Onze kamer bleek nog niet klaar te zijn omdat we zo vroeg waren, maar we mochten er onze koffers al gaan plaatsen.  Men vroeg ook of we ‘s avonds iets in het restaurant wilden eten, want dan konden we best reserveren.  In de nabije omgeving waren er geen andere eetgelegenheden en het restaurant was meestal volzet.

Zion Mountain Ranch

We konden om 19:00 Utah time (we zaten blijkbaar in een andere tijdzone!) gaan eten.  Door dit tijdsverschil verloren we eigenlijk 1 uur.  Daarom besloten we onmiddellijk terug te rijden richting het Zion NP.  We hadden nog maar een 6-tal uren om dit Nationale Park te verkennen.

Gelukkig moesten we niet ver terugrijden voor we bij de ingang waren.  Even onze Annual Pass tonen en we reden richting de parking.

Inkom Zion Park

Omdat we dezelfde route nu in de tegenovergestelde richting namen zag het er weer heel anders uit.

Weg door Zion National Park

We parkeerden onze Jeep op een parking en namen vervolgens de Shuttle Bus.  De ‘Scenic Drive’ mocht je in deze periode niet met je eigen wagen doen.  Gezien de beperkte tijd die we hadden besloten we een korte wandeling te maken naar Zion’s Weeping Rock.  Zo konden we na de autorit toch even onze benen strekken en een stukje van de natuur genieten.

Shuttlebus Zion National Park

De wandeling naar deze “Weeping Rock” bleek helemaal niet ver te zijn.  We maakten er enkele foto’s en genoten van het mooie uitzicht.  De druppels water die door deze rots naar beneden sijpelden zorgden voor een aangename verfrissing.

Zion National Park met kind

Weeping Rock Zion National Park

Visitor Center

Na ons bezoekje aan de Weeping Rock van Zion National Park wachtten we op het Shuttlebusje.  We reden verder door het Park tot aan het Visitor Center.  Onderweg konden we genieten van de mooie omgeving.

Autostop Zion National Park

Het was een kort maar onvergetelijk bezoek aan het Zion National Park.  We waren ondertussen al enkele uren verder en het werd stilletjes tijd om terug naar ons hotel te rijden.  Onderweg mochten we nog even kennismaken met het plaatselijke ‘wildlife’ dat mooi poseerde voor de foto.

Zion Park Wildlife

De Ranch

We gingen ons voor het eten nog even verfrissen in ons houten huisje op de ranch.  Daarna brachten we nog een kort bezoekje aan een veulentje.  Op de Zion Mountain Ranch kon je ook paardrijden.  Heel leuk voor wie de omgeving eens op een andere manier wil ontdekken.

Zion Mountain Ranch huifkar

Cheeseburger

Er was heel wat lekkers te verkrijgen in het gezellige restaurant.  De keuken was er naar onze mening ook heel verzorgd en verfijnd.  Ik had voor een heerlijke verse Cheeseburger gekozen.  Dit kan je totaal niet vergelijken met de Cheeseburgers zoals wij ze kennen.  Vers gehakt, verse groentjes, een knapperig stukje bacon en vers gesneden frietjes.  Ik krijg terug het water in mijn mond terwijl ik dit aan het schrijven ben!

Cheeseburger in Amerika

Ondertussen was de zon al onder en begon het buiten te schemeren.  We namen nog een dessertje en wandelden vervolgens naar ons huisje, dat aan de overkant van de weg (UT – 9) lag. Daar hebben we nog gezellig op het schommelbankje gezeten om naar de sterren te kijken.  Het einde van alweer een onvergetelijke dag in Amerika.  Morgen rijden we alweer verder naar het Bryce Canyon National Park.

Zion Mountain Ranch huisje

Voeg de auteur Frederik Maesen toe aan je Google+ kringen

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel