Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag Anaheim

Route van Las Vegas naar Anaheim

Reisverslag Las Vegas – Anaheim, dag 20

• Datum: Donderdag 24 juli 2014
  • Plaats: Anaheim
  • Hotel: Hilton Anaheim
  • Weer: 29°C en zonnig

Breakfast in Vegas

Na een leuke BBQ bij onze Amerikaanse vrienden gisteren, startten we onze dag met een stevig ontbijt in Las Vegas.  Vandaag hadden we alleen maar een langer autorit op ons programma staan.  Onderweg viel er ook niet veel te bezoeken, dus we hadden geen haast.  Na het ontbijt laadden we onze koffers in de auto en vertrokken we met als eindbestemming Disneyland.

Ontbijt in Amerika - Las Vegas

Cowboys and Cowgirls

In de buurt van ons hotel in Las Vegas kwamen we nog een leuke winkel tegen met Cowboylaarzen, hoeden en broeken tegen.  We zijn er even gestopt om eens te kijken of er geen mooie laarzen voor onze dochter waren.  Maar ze waren allemaal vrij opvallend.  Heel mooi om mee in Amerika rond te lopen, maar we zagen ze in België toch niet naar school gaan met de Amerikaanse boots die ze graag zou hebben…

Cowboy laarzen Las Vegas

Cowboy laarzen kopen in Las Vegas

Cowboy hoed kopen in Amerika

Van Las Vegas naar Anaheim

Na onze korte stop in de grote Las Vegas Western shop vertrokken we richting Anaheim.  Van het “pretpark” voor volwassenen naar het pretpark voor kinderen.  We moeten toegeven dat onze dochter Las Vegas en Disneyland beide geweldig vond.

Route van Las Vegas naar Anaheim

We volgden de Interstate 15 van Las Vegas richting Los Angeles.  Deze keer was het drukker op de weg dan we tot nu toe gewoon waren.  We konden vlot doorrijden, maar alle rijstroken waren, in tegenstelling tot onze voorgaande ritten, in gebruik.

We naderen Los Angeles

Naarmate we L.A. naderden werd het nog drukker.   Ook het aantal rijstroken had zich ondertussen vermenigvuldigd.  Zo’n 15 kilometer voor de afrit die we naar Disneyland moesten nemen verliep het verkeer stapvoets.  Op een bepaald moment ging het zelfs bijna niet meer vooruit.  Maar we hadden geen haast of plannen vanavond, dus relaxed aanschuiven…

Route naar Disneyland in Anaheim

Hilton Anaheim

Nadat we de afrit genomen hadden verliep het verkeer terug vlotter.  Niet veel later reden we de parking van het Hilton Hotel op.

Hilton Anaheim auto

Ondertussen hadden we honger gekregen.  Daarom besloten we meteen iets te gaan eten zodra onze koffers op de kamer stonden.  Het restaurant van het hotel was zo goed als leeg, waardoor we snel aan het eten waren.  De meeste toeristen zaten rond dit uur uiteraard nog in één van de Disneyparken.  Na onze maaltijd sloten we de dag af met een bezoekje aan het zwembad.

Hotelkamer Hilton Anaheim met zicht op Disneyland

Goodnight!

Enkele baantjes en duiken later verlieten we het zwembad en trokken we naar onze kamer op de 11de verdieping.  Nog even een frisse douche en vervolgens zijn we gaan slapen.  Iedereen was moe van de autorit en morgen stond er ook een vermoeiende, maar geweldig leuke dag op de planning.  Een bezoek aan Disneyland Park, het allereerste Disney-themapark ooit gebouwd!

We konden vanaf onze kamer nog genieten van een mooie zonsondergang boven Anaheim.

Zonsondergang Anaheim

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel