Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag New York – dag 4

Central Park New York Welcome

Reisverslag New York

• Datum: Woensdag 9  juli 2014
  • Plaats: New York
  • Hotel: Airbnb
  • Weer in NY: 31°C, zonnig

Vandaag is onze laatste dag in the Big Apple.  We hebben de voorbije dagen al heel wat gezien en gedaan, maar we beseffen maar al te goed dat we nog maar een heel klein beetje van deze geweldige stad gezien hebben.

We besloten om deze dag wat te relaxen en van de sfeer te genieten.  Central Park leek ons hiervoor de ideale locatie in New York.  Vanuit Chinatown namen we voor een laatste keer de Metro richting het Central Park.

Central Park

Het “Central Park” is het bekendste park van New York en wellicht zelfs van de Verenigde Staten.  We hebben het al in verschillende films en series gezien.  Vandaag was het onze beurt om eens door dit wereldberoemde park te wandelen.

Het was oorspronkelijk de bedoeling dat we een wandeling door het grootste park van New York zouden maken.  Maar juist voor we aan de ingang van het Central Park waren werden we aangesproken door een vriendelijke New Yorker die ons een ritje met een “Pedicab”, een soort van riksja, probeerde te verkopen.

Omdat we overtuigd waren het niet te doen bleef deze gast toch zakken met zijn prijs.  Uiteindelijk besloten we een ritje te maken.  Het was nu eenmaal vakantie en het leek ons wel leuk om eens mee te maken.  Onze benen en voeten waren meteen akkoord!  We hadden de laatste dagen heel wat kilometers gewandeld.

Central Park New York vijver

Onze “chauffeur” en gids begon meteen zijn uitleg over dit mooie stadspark in New York.  Hij vertelde met passie over “zijn” park en gaf ons heel wat interessante informatie.  Onderweg maakten we regelmatig een korte tussenstop om foto’s te maken.  We hadden gekozen voor een ritje van een uur met als eindbestemming het American Museum of Natural History.

Riksja New York Central Park

Uiteindelijk waren we heel blij dat we meegereden zijn.  We hebben onderweg heel wat interessante informatie mogen ontvangen en het was ook nog eens minder vermoeiend dan het hele park te voet te doen.  Dan waren we trouwens nooit zo ver geraakt.

Central Park New York eekhoorn

American Museum of Natural History

Na onze kennismaking met het beroemde Central Park brachten we nog een bezoekje aan het American Museum of Natural History.  Hier kan je gerust een halve dag (en zelfs langer) rondlopen, maar omdat we nog zoveel mogelijk andere dingen wilden doen tijdens onze laatste dag in New York zijn we er maar een paar uurtjes gebleven.

Central Park Museum

Een wandeling door Central Park

Na ons bezoek aan het museum wandelden we via het Central Park terug richting de Apple Store in Fifth Avenue.  Onderweg kwamen we nog langs de kermis.

Central Park kermis

Souvenirs kopen

Aan de ingang van Central Park ging ons dochtertje nog even op souvenirs jacht.  Het magneetje van New York dat ze hier kocht zou de eerste uit een verzameling worden.  In iedere stad en Nationale Park waren er wel leuke magneetjes te vinden!

Lees verder: Reisverslag dag 5 – San Francisco

New York magneten

Voeg de auteur Frederik Maesen toe aan je Google+ kringen

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel