Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag Santa Barbara

Pelikaan Santa Barbara

Reisverslag Santa Barbara – dag 23

Good Morning Santa Barbara

Vandaag was het een rustdag voor ons.  Heerlijk niets doen en wat relaxen op het strand van Santa Barbara.  Voor we gingen ontbijten zijn we nog even het hotel gaan verkennen.  Gisteren was het al pikdonker toen we aan het hotel kwamen.  We logeerden op de eerste verdieping (als je goed kijkt zie je ons staan op het balkon) en hadden zicht op de binnentuin met zwembad

Best Western Plus Pepper Tree Inn Santa Barbara

American Breakfast

Aan het hotel was er een restaurantje waar we ook konden ontbijten.  Hier hadden we even het gevoel in de 60′ te zitten.  Een oude kassa, van die typische tafeltjes met zitbanken, een serveerster die met een pot koffie rondloopt,…   We namen een stevig ontbijt met spek, pancakes en een “sunny side up” eitje.

Oude kassa Amerika

The beach

Na het ontbijt vertrokken we naar het centrum van Santa Barbara.  Ons hotel lag op zo’n kwartiertje rijden.  We parkeerden onze wagen op een betaalparking in het centrum.  In tegenstelling tot Venice Beach waren er hier opvallend veel vrije parkeerplaatsen en het was ook helemaal niet duur.  Ook in de winkelstraat, die we naar het strand volgden, was het helemaal niet druk.

Na een korte wandeling en enkele winkeltjes later zagen we het strand en de Stille Oceaan voor ons liggen.  Zoals je op de foto kan zien waren we zo goed als alleen op het strand.   De mist was bijna weggetrokken en een uurtje later lagen we onder een stralend zonnetje te genieten.

Strand Santa Barbara

Stearns Wharf Santa Barbara

Na wat genoten te hebben van de Californische zon en de Stille Oceaan hadden we honger gekregen.  We besloten een wandelingetje te maken naar de Stearns Wharf.  Hier lagen een aantal winkeltjes en restaurantjes.  We zagen dat er op dit houten bouwwerk ook een parking was, waar je trouwens ook heel goedkoop kon parkeren.

Website: www.stearnswharf.org

Fish & Chips

Op de pier zagen we een gezellig terrasje waar enkele mensen Fish & Chips aan het eten waren.  Het zag er zo lekker uit dat we maar besloten om hetzelfde te bestellen.  Niet veel later zaten we te smullen met zicht op de Stille Oceaan.

Fish and Chips eten in Santa Barbara

Vervolgens hebben we nog enkele souvenirwinkeltjes bezocht en wandelden we terug naar de auto.

Santa Barbara palmbomen

Zwemmen

Na een leuk dagje aan het strand van Santa Barbara reden we terug naar ons hotel om er nog wat te genieten van het zwembad en de zon.  Morgen staat er een drukke dag op het programma.  We gaan de legendarische Highway One volgen tot in Monterey…

Voeg de auteur Frederik Maesen toe aan je Google+ kringen

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel