Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Page – Monument Valley

Monument Valley scenic drive East MittenDe route van Page naar Monument Valley

Na 2 nachten in het stadje Page rijden we 159 km verder naar ons hotel in de buurt van Monument Valley.  Dit hotel ligt pal op de route naar Monument Valley.  Vanaf het hotel is het vervolgens nog 44 km tot de parking van “The View Hotel”.

Vertrek: Travelodge Page
207 N. Lake Powell Blvd
Page, AZ 86040
Tel: (928) 645-2451

Aankomst: Kayenta Monument Valley Inn
Junction 160 – 163 PO Box 307
Kayenta, AZ 86033
Tel: (928) 679-3221
  • Afstand:  203 km (159 km + 44 km)
  • Geschatte tijd: 1 uur 35 minuten + 30 minuten
  • Onze volgende bestemming: Grand Canyon

Van Page naar Kayenta

Na ons bezoek aan de indrukwekkende Antelope Canyon en de Horseshoe Bend reden we naar onze volgende bestemming: Monument Valley.  Onderweg, op zo’n 40-tal kilometer van Monument Valley, kwamen we ons hotel tegen.  Het was nog te vroeg om in te checken en daarom reden we maar meteen verder tot Monument Valley.

Van Kayenta naar Monument Valley

Nadat een korte tussenstop in ons hotel reden we verder naar Monument Valley.  Om het heel gemakkelijk te vinden kan je het adres van The View Hotel ingeven.  Maar eigenlijk kan je bijna niet missen, wat alles staat goed aangegeven.

Page

Met een volle benzinetank vertrokken we richting Monument Valley.  We waren al een tijdje door de snikhete omgeving aan het rijden toen we wegwerkzaamheden naderden.  Hier stond een werkman in de volle zon het verkeer te regelen.  We moesten even stoppen om enkele tegenliggers door te laten.  Niet veel later deed de vriendelijk man teken dat we verder mochten rijden.

Route van Page naar Monument Valley

De volgende 80 kilometer kwamen slechts enkele brievenbussen tegen langs de weg.  Vanaf deze brievenbussen liep er meestal een heel lang weggetje naar een huis.  Soms zag je de huizen zelfs niet liggen.  Als je hier woont kan je echt geen last van je buren hebben!  😉

Kayenta

Ondertussen zijn we via de U.S. route 160 in Kayenta geraakt en reden we over U.S. Route 163 richting Monument Valley.  Zoals je op de foto kan zien was het er zo loeiend heet dat je zelfs een spiegelbeeld van de auto’s boven het wegdek kon waarnemen.  Een soort van Fata morgana denk ik.

Route 163 North Monument Valley

Filmdecor

Ik val misschien in herhaling, maar ook hier leek het opnieuw alsof we door een filmdecor aan het rijden waren.  Dit landschap heeft dan ook al in gigantisch veel films als decor gediend.

Van Page naar Monument Valley

Langzaam maar zeker zagen we de monumentale rotsen opduiken in de verte.

Route Monument Valley

Er was wat verkeer op de baan, maar zoals je kan zien was het nog steeds lekker relaxed rijden.

U.S. Route 163 Monument Valley

Onderweg hielden we even halt aan enkele kraampjes.  Hier zaten ‘locals’ zelfgemaakte sieraden te verkopen.

Gift shops U.S. Route 163 Monument Valley

Een beetje verder naderden we de staatsgrens van Utah.  Uiteraard hielden we hier even halt voor een foto te maken.  Dit bord zal je wel in de meeste reisverslagen zien opduiken.

Welcome to Utah roadtrip USA

Is dit niet de perfecte plaats om autostop te doen?

Autostop in Amerika - liften in USA

Na even verkeerd gereden te hebben (we hadden een wegwijzer niet gezien omdat we de omgeving aan het bewonderen waren) vonden we de ingang van het Monument Valley National Park.

Rondreis Monument Valley

In het park beslisten we over een gedeelte van de Monument Valley Scenic Drive te rijden.  Als je in Monument Valley bent moet je dit uiteraard eens gedaan hebben!

Monument Valley Off Road

Na enkele kilometers over deze onverharde route gereden te hebben hielden we het voor bekeken.  Achteraf gezien vind ik het jammer dat we niet de volledige route gedaan hebben, maar op dat moment leek het ons veel van hetzelfde.  We hadden ook al heel wat tijd in de auto doorgebracht en ons dochtertje verlangde naar een duik in het zwembad van het hotel.

Scenic Drive Monument Valley met Jeep

Met dit prachtige zicht namen we afscheid van de Scenic Drive en reden we terug naar de parking in de buurt van The View Hotel.

Route scenic drive Monument Valley

Onze Jeep zag er na deze rit nog redelijk proper uit, maar we zagen er ook enkele auto’s rondrijden die onder een dikke laag stof bedekt waren.

Monument Valley met Jeep

Onderweg naar ons hotel zagen we Monument Valley verdwijnen in onze achteruitkijkspiegel.  Het einde van alweer een prachtige rit met de auto!

Van Monument Valley naar Kayenta

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel