Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Zion NP – Bryce NP

Utah's Scenic Byway 12 tunnel boog archDe route van Zion  naar Bryce

Vandaag reden we naar het Bryce Canyon National Park.  ‘s Morgens ontdekten we tijdens het ontbijt dat ons volgende hotel helemaal uit de richting lag.  Dit hadden we blijkbaar niet opgemerkt tijdens onze voorbereidingen.  Om zo weinig mogelijk tijd te verliezen beslisten we om eerst naar het park te rijden en daarna naar het hotel.

Vertrek: Zion Mountain Ranch
9065 West State Route 9 PO Box 5548
Mt. Carmel, UT 84755
Tel: (435) 648-2555

Aankomst: Best Western Town & Country
189 North Main Street
Cedar City, UT 84720
Tel: (435) 586-9900
  • Afstand:  235 km (110 km + 125 km)
  • Geschatte tijd: 1 u 30 min
  • Onze volgende bestemming: Page

Van de Zion Mountain Ranch naar Bryce Canyon

De rit van de Zion Mountain Ranch naar Bryce Canyon was maar zo’n 110 km.  Omdat ons hotel helemaal uit de richting bleek te liggen reden we uiteraard eerst naar dit Nationale Park.

Van Bryce Canyon National Park naar Cedar City

Na ons bezoek aan Bryce Canyon moesten we nog 125 kilometer naar ons hotel rijden…

Zion Mountain Ranch Cabin

Good morning!

Na een stevig ontbijt in het gezellige restaurant van de ranch wandelden we terug naar ons huisje.  Hier stond de auto geparkeerd.  We moesten enkel nog de koffers inladen en we konden vertrekken richting Bryce Canyon National Park.

U.S. Route 89

Vanaf de Mountain Ranch reden we nog even over de West State Route 9 om vervolgens links af te slaan op de U.S. Route 89.  Op deze splitsing lag er een benzinestation waar we onze benzinetank van de Jeep nog eens vol tankten.

Route Dixie National Forest

Utah’s Scenic Byway 12

We bleven de U.S. Route 89 een hele tijd volgen tot we rechtsaf moesten op de Utah’s Scenic Byway 12.  De Scenic Byway heeft haar naam zeker niet gestolen.  Ook hier was het opnieuw geweldig om met de auto te rijden.

Utah's Scenic Byway 12 Dixie National Forest

Dixie National Forest

Plots verschenen er enkele oranje-rode rotsformaties in de verte.  De Scenic Byway bracht ons tot vlak bij deze prachtige kunstwerken van de natuur.  Waar je ook keek, het was er sprookjesachtig mooi!

Utah's Scenic Byway 12 Red Canyon

Achter iedere bocht werden we getrakteerd op een ander zicht.  Met de auto door Amerika reizen is helemaal de max!

Utah's Scenic Byway 12 tunnel boog arch

Zelfs in de spiegels van de Jeep konden we genieten van de landschappen…

Utah's Scenic Byway 12 tunnel

Na een onvergetelijke rit kwamen we aan de ingang van het Bryce Canyon National Park.  Nadat we onze Annual Pass getoond hadden mochten we verder rijden.

Route van Zion naar Bryce Canyon

We reden met onze Jeep tot aan Rainbow Point om vervolgens terug te keren naar het Visitor Center.  Op de terugweg kwamen we nog heel wat uitzichtpunten tegen waaronder Poderosa Point, Natural Bridge, Fairview Point, Inspiration Point en Sunset Point.

Bryce Canyon met auto

Cedar City

Na ons bezoek aan de prachtige Bryce Canyon vertrokken we naar ons hotel in Cedar City.  We vonden het jammer dat ons hotel zo ver uit de richtig lag.  We moesten maar liefst 125 kilometer rijden en dan ook nog eens helemaal uit de richting van onze volgende tussenstop in Page.

We namen afscheid van dit natuurwonder en reden via de Utah’s Scenic Byway 12 terug naar U.S. Route 89.  Deze laatste moesten we volgen in de richting waar we vandaan waren gekomen tot we Utah State Route 14 tegen kwamen.  Deze route bracht ons langs een berglandschap naar Cedar City.

We reden er helemaal alleen door het zo goed als verlaten landschap.  Het was er heel mooi en het was totaal anders dan Zion en Bryce.  Het leek wel of we in Oostenrijk waren.

Na het nodige bochtenwerk kwamen we in eindelijk in Cedar City.  Morgen moeten we deze rit helemaal opnieuw doen tot we terug op U.S. Route 89 zijn.

Cedar City Restaurant

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel