Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

San Francisco International Airport

Met kind naar Amerika

San Francisco International Airport – dag 26

• Datum: Woensdag 30 juli 2014
  • Plaats: Monterey – San Francisco
  • Weer: 25°C

Lighthouse Lodge & Suites

Vandaag was ik al vroeg wakker, nog voor het alarm van mijn wekker.  We hadden een rit van zo’n 200 km voor de boeg tot de luchthaven van San Francisco en in de buurt van de SF International Airport moesten we ook onze Avis huurwagen nog inleveren.  Daarom vertrokken we ruimschoots op voorhand zodat we wat ruimte hadden voor eventuele vertragingen.

Buiten was het nog een beetje fris en de ruiten van onze Jeep waren vochtig van de laaghangende mist.  Volgens de weersvoorspellingen zou het vandaag een zonovergoten dat worden in Monterey, maar daar konden we helaas niet meer van genieten…

Route naar de luchthaven

Zodra we uitgecheckt waren vertrokken we richting San Francisco.  Volgens onze GPS was het 2 uur en 18 minuten rijden.  We reden voor de laatste keer nog een stukje over Highway 1 om vervolgens op de U.S. Route 101 uit te komen.  Onderweg konden we de Stille Oceaan nog een laatste keer bewonderen…

Route naar San Francisco Airport

Interstate 280

Ter hoogte van San Jose stuurde de GPS ons over de Carpool lane waardoor we de ochtendspits richting San Francisco wat konden voorbijrijden.  Op de interstate 280 werden we voorbijgestoken door een politiewagen die een stukje voor ons begon te slalommen over de 4 rijstroken.  Op deze manier vertraagden ze het verkeer tot we niet veel later helemaal stil stonden…

We zagen een politieagent uitstappen en een voorwerp van de snelweg oprapen, niet veel later mochten we gelukkig verder rijden.

Interstate 280 Monterey naar  San Francisco

Huurwagen inleveren

Na een vlotte rit naderden we San Francisco International Airport, maar we moesten eerst onze huurwagen nog inleveren.  Onze GPS bracht ons foutloos tot de ingang van een grote overdekte parking waar de huurwagens van zowat alle verhuurbedrijven binnengebracht moesten worden.  We volgden de wegwijzers van Avis Car Rental en niet veel later stopten we op een “return point”.

Huurwagen Avis inleveren Car Rental Return

Afscheid van onze Jeep

Een Avis medewerker controleerde onze wagen en wij begonnen ondertussen onze koffers uit te laden.  We hadden 2986 miles of 4805 kilometer gereden tijdens onze rondreis door West-Amerika.

Ons dochtertje moest spontaan enkele traantjes laten toen we de sleutels moesten afgeven.  Ze zou ‘haar Jeep’ en Amerika heel erg missen snotterde ze…  Komen we nog eens terug papa en mama?

Nog geen 5 minuutjes later verlieten we de parking en wandelden we richting de Airtrain.

Auto huren in Amerika

San Francisco Airport Airtrain

Vanaf de parking was er een Airtrain die ons tot de nabijgelegen luchthaven bracht.  Dit was allemaal zeer goed geregeld en vooral heel eenvoudig.  Na een kort ritje in deze Airtrain waren we snel op onze bestemming.  We moesten nog een uurtje wachten tot we konden inchecken, maar dit vond ik geen probleem.  Liever zo dan onderweg moeten stressen dat je misschien te laat zal zijn.

United Airlines

Een uurtje later konden we inchecken en besloten we naar de Gate te wandelen.  We moesten aan Gate 100 zijn, waar we ons vliegtuig (vlucht UA903) al zagen staan.  Ondertussen waren de wolken aan het wegtrekken en beloofde het weer een stralende dag te worden in Californië.

Vlucht San Francisco United Airlines

Boarding Pass

Eindelijk was het zover, we mochten in het vliegtuig.  We vertrokken met gemengde gevoelens.  We waren heel blij dat we terug konden naar onze familie en vrienden, maar we waren ook droevig dat we moesten vertrekken.  Het was een geweldige vakantie geweest die nog weken had mogen blijven duren.  Een ding is zeker, we hebben allemaal de Amerika microbe te pakken!

Boarding pass United Airlines

Onze vlucht in cijfers

Op het scherm boven de ingang konden we aflezen dat we een vlucht van 9.172 km voor de boeg hadden.

Vlucht San Francisco Frankfurt kilometer km

Defecte airco

Zodra iedereen plaatsgenomen had in het grote vliegtuig kregen we te horen dat er een klein technisch defect was en dat we waarschijnlijk wat vertraging zouden hebben.

Niet veel later kregen we te horen dat de airco defect was en dat we moesten wachten op technisch personeel.  Ondertussen kon je merken dat de airco defect was, het werd steeds warmer aan boord…

Vertraging vlucht

Warm

We stonden ondertussen al een uur stil en verschillende mensen begonnen te klagen van de warmte en het benauwd gevoel in het vliegtuig.  Het personeel aan boord deed daarom even de deuren open zodat we wat verse lucht kregen.

Niet veel later kregen we te horen dat de airco gemaakt zou zijn en dat de piloten hun opstartprocedure terug gingen uitvoeren.  Hiervoor moesten de deuren terug toe.  Heel wat zweetdruppels later mochten de motoren eindelijk starten en kregen we terug frisse lucht in het vliegtuig.

Met zo’n 2 uur vertraging vertrokken we naar Europa, waar we onze vlucht van Frankfurt naar Brussel zeker zouden missen.

Airco vliegtuig defect

Een onvergetelijke vakantie

Maar we trokken het ons niet aan.  Het was een geweldige vakantie geweest waarvan deze 2 uurtjes vertraging niets zouden veranderen!

Vlucht San Francisco - Frankfurt

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel