Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag Monterey

Lone Cypress 17-Mile Drive

Reisverslag Monterey – dag 25

• Datum: Dinsdag 29 juli 2014
  • Plaats: Monterey
  • Hotel: Lighthouse Lodge & Suites
  • Weer: 23°C ‘s middags zonnig, namiddag bewolkt

Monterey Bay Aquarium

Vandaag is het de laatste dag van onze vakantie en vanavond moeten we onze koffers inpakken.  Deze keer niet om naar een volgende bestemming te rijden, maar naar de luchthaven van San Francisco.  We proberen er nog niet aan te denken en gaan weer leuke dingen bezoeken.

Een van de bekendste  bezienswaardigheden in Monterey is het Monterey Bay Aquarium.  We besloten om er na het ontbijt meteen naar toe te rijden, het was niet zo ver van ons hotel gelegen.  Nadat we onze Jeep geparkeerd hadden kochten we 3 tickets voor dit gigantische aquarium.

Monterey Aquarium

Geweldig voor kinderen

Ga je met je kinderen naar Amerika?  Dan is dit aquarium een echte aanrader!  Ook de ouders zullen het trouwens geweldig vinden.  Wij hebben er in ieder geval uren rondgelopen en genoten van de wonderlijke onderwaterwereld.

Aquarium Monterey

Jellyfish

Er was ook een afdeling waar je gigantisch veel kwallen kon bewonderen.  Dit was echt indrukwekkend!  We wisten niet dat er zoveel soorten en kleuren waren…

Kwallen Aquarium Monterey

Eten in Monterey

Na uren genoten te hebben van dit mooie aquarium hadden we honger gekregen.  Er was een restaurant in het aquarium, maar omdat we alles gezien hadden besloten we iets in het centrum van Monterey te gaan eten.  Er lagen heel wat (vis)restaurantjes in de omgeving.

Bubba Gump Monterey

Bubba Gump!

Tijdens onze zoektocht naar een restaurantje zagen we plots een Bubba Gump liggen.  Dit leek ons de ideale afsluiter van onze rondreis door West-Amerika.  Tijdens ons verblijf in New York hadden we voor het eerst kennis gemaakt met deze Amerikaanse keten en we vonden het eten er heerlijk!  Voor een laatste keer konden we ons favoriete scampi gerecht nog eens eten…

Bubba Gump Shrimp Co Monterey

Cannery Row, Monterey

Na ons etentje bij Bubba Gump bezochten we nog enkele winkeltjes langs Cannery Row.  We kochten er nog wat souvenirs en wandelden vervolgens terug naar onze Jeep.  We hadden nog één ding te doen voor we onze koffers gingen pakken.  Een ritje maken over de 17-mile Drive.

Monterey Californië

17-mile Drive Pacific Grove Gate

Ons hotel lag op slechts een paar minuutjes rijden van de “Pacific Grove Gate”, één van de vijf toegangspunten tot de 17-Mile Drive.   Dit is een toeristische, lusvormige weg door de plaatsen Pebble Beach en Pacific Grove.  Deze weg loopt over privé gebied en niet-inwoners die de 17-Mile Drive willen bezoeken moeten tol te betalen aan een van deze vijf toegangspunten.

Pacific Grove Gate 17-mile Drive

Sawmill Gulch

Niet veel verder hielden we halt aan dit prachtige strandje in de buurt van “Sawmill Gulch”.  Ondertussen was de hemelsblauwe lucht verdwenen achter laaghangende bewolking.  Hierdoor was het ook weer gevoelig frisser geworden.

Pebble Beach Monterey reisverslag

Pebble Beach stones

Nu het zonnetje niet meer scheen was het heel wat frisser geworden.  Nog even een foto maken met de Stille Oceaan op de achtergrond en vervolgens reden we verder met onze Jeep richting de Lone Cypress.

Monterey Pebble Beach

Lone Cypress

Eén van de meest gefotografeerde locaties van deze route: de “Lone Cypress”.  Hier stonden heel wat toeristen foto’s te maken met deze beroemde Cipres op de achtergrond.

17 mile drive lone cypress

Vervolgens reden we door een villawijk met de duurste huizen van de Verenigde Staten.  Ongelooflijk wat een kastelen daar te bewonderen waren.  De meeste villa’s hadden zicht op de Oceaan en sommigen zelfs een privé strand…

17 mile drive reisverslag

Vanaf hier reden we terug naar ons hotel waar er ons een minder leuke activiteit te wachten stond.  We moesten onze koffers voor de laatste keer inpakken.  Morgen vlogen we terug naar Brussel.  We beseften maar al te goed dat onze vakantie bijna afgelopen was…

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel