Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag New York – dag 3

New York City Subway

Dag 3 in New York

• Datum: Dinsdag 8  juli 2014
  • Plaats: New York
  • Hotel: Airbnb
  • Weer in NY: 32°C, zonnig

Onze derde dag in een zomers New York startte weer met een ritje met de Metro.  Deze keer namen we de metro richting het Financial District.  Van hieruit moesten we nog even wandelen naar onze volgende bestemming: de vertrekplaats van de Ferry naar Liberty Island.  Vandaag bezochten we het Vrijheidsbeeld.

De Metro in New York nemen

Ondertussen voelen we ons al helemaal thuis in de metro van New York!

Statue Cruises

Na een korte wandeling kwamen we in de buurt van de haven waar de schepen richting het Vrijheidsbeeld vertrekken.  We moesten eerst nog onze coupon uit de New York CityPass omruilen voor tickets van “The Official Statue of Liberty Tours“.  Na de nodige security checks (Airport-style security noemen ze het) mochten we de boot op en enkele minuten later vertrokken we richting het 46 meter hoge beeld dat symbool staat voor de verwelkoming van iedereen: terugkerende Amerikanen, gasten en immigranten.

Cruise naar het Vrijheidsbeeld in New York

Onderweg naar Liberty Island heb je een mooi zicht op de Skyline van New York vanaf het water.  Gisterenavond hadden we een gelijkaardig panorama vanaf de Brooklyn bridge, maar bij daglicht ziet het er toch weer heel anders uit.

Eenmaal op het eiland aangekomen maakten we een wandeling rond het Vrijheidsbeeld.  Je kon ook nog in het Vrijheidsbeeld, maar dit was niet mogelijk met onze tickets.

Vrijheidsbeeld New York met boot

Nog even een kijkje nemen waar we vandaan komen en wat er aan de overkant nog allemaal te ontdekken valt.  Het One World Trade Center vervangt nu de Twin Towers die over de gehele wereld als symbool voor de Verenigde Staten gezien werden.

Reisverslag New York - Liberty Island

Met kinderen naar Amerika - vrijheidsbeeld

Na een laatste blik op het Vrijheidsbeeld geworpen te hebben, samen met de nodige foto’s, wandelen we terug naar de aanlegplaats van de Statue of Liberty Cruises.  Deze varen via Ellis Island terug naar de vertrekplaats in Battery Park, een groot stadspark van 8,5 ha in New York City.

Wij hebben Ellis Island niet bezocht omdat we nog heel wat andere to-do’s op ons lijstje hadden en morgen al onze laatste dag in New York is.

Streetdance

In Battery Park waren er enkele streetdancers een voorstelling aan het geven.  Leuk om eens te zien, maar helaas lag de focus van deze groep iets meer op het verdienen dan dollars dan hun Dance Moves.  Maar het was zeker voor ons dochtertje, die gek is van deze dansvormen, een geweldige show.

Streetdance New York

Wall Street

Na een leuke performance van de streetdancers wandelden we langs Wall Street en de New York Stock Exchange.  Kwestie van deze beroemde locaties eens in het echt gezien te hebben.  Na een leuke voormiddag op Liberty Island en in het Financial District namen we de Metro richting Times Square.

Reisverslag New York - Wall Street

Bubba Gump New York

Voor ons vertrek naar Amerika hadden we een tip gekregen om eens bij Bubba Gump te gaan eten.  We hadden nog nooit gehoord van Bubba Gump, maar we hadden al snel door dat deze keten een begrip is in de Verenigde Staten.  De Bubba Gump van New York kan je terugvinden op Times Square.

Eten in New York: Bubba Gump

Avond

Na onze heerlijke maaltijd bij Bubba Gump (één van de lekkerste scampi gerechten die we ooit gegeten hebben) was het buiten al aan het schemeren.  Times Square zag er nu nog indrukwekkender uit met al die lichtreclames en videowalls.  We besloten om vandaag de skyline van New York te bewonderen vanaf het Empire State Building.  Onze New York City Pass gaf ons ook recht op een bezoekje aan dit beroemde en prachtig verlichtte gebouw.

Empire State Building bezoeken

Empire State Building

Het Empire State Building is met 381 meter de op een na hoogste wolkenkrabber in New York.  Ik had gehoopt nog tijdens het ‘golden hour‘ boven foto’s te kunnen maken, maar blijkbaar was ik niet de enige met dit idee.  We moesten een 40-tal minuten aanschuiven voor we met de lift naar de 80ste verdieping konden.

Empire State Building verdiepen

Maar dit was nog niet onze eindbestemming, een andere lift bracht ons nog 6 verdiepingen hoger.  Hier werden we meteen getrakteerd op een geweldig panorama over New York by night.  Er was een massa volk waardoor het niet eenvoudig was een goed plekje te vinden om rustig foto’s te maken.  Maar zoals je kan zien was het uitzicht betoverend mooi!  Miljoenen lichtjes, zover als je kan zien…

Het einde van alweer een geweldige dag in New York.  Vermoeid maar voldaan namen we de Metro tot East Broadway, waar we eenmaal in de B&B meteen in slaap vielen.

Lees verder: Reisverslag New York dag 4

Empire State Building uitzicht

Empire State Building beste tijdstip

Voeg de auteur Frederik Maesen toe aan je Google+ kringen

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel