Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag West Amerika – dag 15

Horseback rides Bryce Canyon

Paardrijden in Bryce Canyon

• Datum: Zaterdag 19 juli 2014
  • Plaats:  Bryce Canyon National Park (Utah) + Page (Arizona)
  • Hotel: Travelodge Page
  • Weer: Bryce Canyon National Park 29°C en zonnig, Page 34°C en zonnig

Good morning Cedar City!

Ook in Cedar City werden we wakker onder een stralende hemelsblauwe lucht.  Vanuit onze kamer hadden we zicht op het zwembad, waar we gisteren nog gezwommen hadden tot het ons een beetje te fris werd.  Na een eenvoudig maar lekker continental breakfast op het terras langs het zwembad laadden we de koffers in de auto.  Langs onze Jeep stond een vriendelijk koppel dat met hun Harley Davidson dezelfde route ging rijden.  Na een korte babbel wensten we elkaar een aangename en veilige roadtrip.

Cedar City hotel met zwembad

Terug naar Bryce Canyon National Park

Vandaag moesten de route van gisterenavond terugrijden richting Bryce Canyon National Park.  Ook nu was er haast geen verkeer op deze weg.  Onderweg hielden we even halt aan het Navajo Lake, dat op zo’n 2.756 m boven de zeespiegel lag.  Niet veel later reden we verder naar Bryce Canyon, want we hadden een verrassing voor ons dochtertje in petto…

Route van Cedar City naar Bryce Canyon

We reden door een zo goed als verlaten, maar prachtig landschap.  Ondanks we haast alleen op de Utah State Route 14  reden, deden we er toch een tijdje over voordat we terug op route 89 uit kwamen.  Op deze plaats draaiden we linksaf richting Bryce Canyon.  Straks moesten helemaal terug tot dit punt om vervolgens de US-89 richting Page te nemen.

Navajo Lake

US-89 en Utah’s Scenic Byway 12

Maar nu volgden we dus eerst de US-89 in de andere richting, tot op we op de Utah’s Scenic Byway 12 kwamen.

Route 89 naar Bryce Canyon National Park

In de buurt van deze kruising hielden we nog even halt aan de Bryce Canyon Trading Post om wat fris drinken te kopen.   Nu was het niet meer zo ver tot we terug aan de ingang van het Bryce Canyon National Park zouden zijn.

Bryce Canyon Trading Post

Red Canyon

Ook tijdens onze tweede rit langs de Red Canyon waren we nog steeds onder de indruk van de prachtige kleuren.  We hielden nog even halt voor een foto van onze Jeep met het beroemde ‘tunneltje’.

Route van Bryce Canyon naar Page

Niet veel later reden we langs het welkomstbord van het Bryce Canyon National Park.  We waren allemaal superblij dat we ongepland toch een 2de keer naar dit prachtige Park konden komen.  Ons dochtertje had ondertussen ook vernomen welke verrassing haar te wachten stond.  We zouden gaan paardrijden in de Bryce Canyon!

Bryce Canyon National Park Utah

Paardrijden in Bryce Canyon National Park

Zodra we onze Jeep geparkeerd hadden wandelden we naar de verzamelplaats waar de ‘horseback rides’ starten.  Volgens een van de gidsen was er nog plaats om mee te rijden, maar we moesten ons eerst inschrijven in The Lodge at Bryce Canyon.  We wandelden vervolgens naar deze prachtige Lodge om ons in te schrijven.  Onze dochter was in de zevende hemel toen te horen kreeg dat we ingeschreven waren en dat we om 12:45 Utah Time verwacht werden bij de paarden.

Paarden Bryce Canyon

Voor papa en mama was het ook best wel spannend, want we hadden in ons leven nog maar één keer op een paard gezeten.  We kozen voor een 2 uur durende rit, dit leek ons voldoende om kennis te maken met de omgeving.  Hierna stond er tenslotte ook nog een hele rit op ons te wachten en we wilden niet te laat in Page aankomen.

Ondertussen hadden we honger gekregen en besloten we iets te eten in het gezellige restaurant van de Bryce Canyon Lodge.  Als je ooit van plan bent om een gelijkaardige rondreis door West-Amerika te doen, dan moet je beslist overwegen om hier te logeren!

Bryce Canyon Lodge

Utah Time

Na een heerlijke maaltijd in buffetvorm vertrokken we richting de verzamelplaats.  We moesten om 12:45 PM Utah Time aanwezig zijn.

Bryce Canyon Horseback Riding

Eindelijk was het zover!  De ‘cowboys’ waren al aan het wachten op hun gasten.  Ze vroegen naar onze ervaringen met paardrijden en vervolgens kregen we een paard of muilezel toegewezen.  Ze probeerden er ook rekening mee te houden dat je als gezin samen kon rijden.  Ze zochten dan een aantal paarden uit die gewoon waren om achter elkaar aan te lopen.

Ons dochtertje straalde van geluk!  Ik zag ook wel een jongensdroom uitkomen, maar was toch ook wel een beetje bang.  Waarschijnlijk lopen deze dieren het volledige horse trail door de Canyon met hun ogen toe, maar toch…

Bryce Canyon Paardrijden

Let’s go!

We vertrokken!  De eerste 500 meter liepen we nog over een pad door het bos met langs beide kanten een omheining, maar zodra we de Canyon voor ons zagen verschijnen was er enkel maar een smal wandelpad.  We begonnen meteen aan een stevige afdaling met toch best wel wat steile hellingen.  Ik wist meteen dat dit een onvergetelijke ervaring zou worden.  Op de rug van een paard (of muilezel) door dit sprookjesachtig mooie decor!

Paardrijden in de Bryce Canyon

Horse Trail

Ik heb mijn uiterste best gedaan om wat foto’s te maken onderweg, maar het was helemaal niet gemakkelijk!  Ten eerste moest je echt wel bezig zijn met je paard (sturen en benen geven om de groep te kunnen volgen) en ten tweede moest ik voortdurend stof van de lens verwijderen.  Want onderweg was het soms wel heel stoffig, net zoals in de Cowboy films die ik als kind keek…

Wil je nog meer foto’s zien van ons paarden avontuur?  Surf dan maar eens naar dit album: Bryce Canyon paardrijden

Horse Trail Bryce Canyon

Onvergetelijk!

Als je op zoek bent naar een onvergetelijke ervaring voor jezelf en zeker je kinderen, dan moet je beslist eens gaan paardrijden in Bryce Canyon National Park.  Zoals je op de foto’s kan zien is het decor onbeschrijflijk mooi!  Vandaag waren er jongens- en meisjesdromen uitgekomen!

Bryce Canyon Paardrijden met kinderen

Onze route naar Page

Na een geweldige rit van 2 uur kwamen we terug op de verzamelplaats.  Onze gids maakte nog een grapje dat we bij tijdens het afstappen moesten blijven lachen en normaal proberen te wandelen.  Zodra we met onze voeten terug op de grond stonden wisten we meteen wat hij bedoelde!  Ons zitvlak was redelijk pijnlijk en ook onze benen waren stijf, maar na enkele minuten waren we het al bijna vergeten.

Nu was het tijd om ons om te kleden en verder te rijden naar Page, een rit van zo’n 240 km of 2 uur en 40 minuten.

Met de auto langs de Red Canyon

Nog een laatste keer reden we over de Utah’s Scenic Byway 12 langs de Red Canyon.  Aan het einde van deze prachtige weg sloegen we linksaf op de US-89, terug vanwaar we kwamen.  Deze US route 89 moesten we blijven volgen tot in Page.  Dit was weer  helemaal zoals in de roadmovies.  Kilometers en kilometers rijden zonder ook maar iets van bewoonde wereld te zien.

Route naar Page in Arizona

Onderweg zagen we heel wat verschillende landschappen voorbij glijden, waardoor de rit uiteindelijk relatief snel leek te verlopen.  Ook op deze route was het helemaal niet druk, maar je kon goed merken dat we richting Lake Powell reden.  Meestal waren het grote Jeeps met speedboten op de trailer die we voorbij staken (of die ons voorbij staken).  We hebben ons overal, net zoals de meeste chauffeurs in Amerika, voorbeeldig aan de snelheid gehouden.

Rondreis Amerika Page

Na alweer een vlotte rit door een geweldig landschap kwamen we aan in Page.  Onze GPS bracht ons feilloos tot de ingang van ons hotel: de Travelodge in Page.  Je zag meteen dat dit niet het meest moderne hotel van Page was, maar veel meer keuze was er niet meer toen we 7 maanden op voorhand boekten!

Travellodge in Page Arizona

Onze kamer was toch netjes en de airco zou ons een frisse nachtrust geven.  Het was buiten loeiend heet!

Travelodge Page ervaringen

Met een beetje geluk kon je de auto voor je kamer parkeren zodat je niet ver met je koffers moet sleuren.  In het hotel waren er ook 2 wasmachines.  We besloten daarom om ‘s avonds onze was te doen zodat we weer extra propere kleren hadden voor de volgende 10 dagen.

Terwijl de wasmachines hun werk deden voor een paar dollar namen wij een frisse duik in het zwembad van het hotel.  Zodra de zon begon te zakken (en het was hier vrij vroeg donker in juli) werd het fris en gingen we terug naar de kamer.

Travellodge Page

Vanaf het balkon voor onze kamer keken we nog naar de zonsondergang en vervolgens gingen we nog even onze kleren in de droogkast stoppen.  Terwijl onze kleren aan het drogen waren nam ik de tijd om enkele foto’s van deze geweldige dag op onze blog te plaatsen.  Moe maar voldaan kropen we na een topdag, met als hoogtepunt het paardrijden in Bryce Canyon, in ons bed.

Morgen staat er weer een nieuw avontuur op ons te wachten.  Een uitstap naar de Antelope Canyon, één van de mooiste Canyons ter wereld!

Zonsondergang in Page Arizona

Extra informatie

Heb je bij het lezen van dit reisverslag ook zin gekregen om eens te gaan paardrijden in Bryce Canyon National Park?  Op de volgende sites kan je meer informatie terugvinden.

Voeg de auteur Frederik Maesen toe aan je Google+ kringen

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel