Highway One 6

Reisverslag rondreis West-Amerika

Op deze pagina kan je het overzicht van ons volledig reisverslag terugvinden.  Tijdens de voorbereiding van onze rondreis door West-Amerika hebben we dankbaar gebruik gemaakt van andere reisverslagen.  Omdat we zelf heel wat waardevolle informatie hebben gevonden dankzij de tips van andere Amerika reizigers delen we op deze site nu ook onze eigen ervaringen.

We hopen dat je er wat aan hebt en wensen je alvast een geweldige vakantie in de Verenigde Staten!

Veel lees- en kijkplezier!

Dag 1: Brussel – New York

Vandaag was het eindelijk zover!  We vliegen over de grote plas richting  New York.  Je vraagt je misschien af waarom we onze rondreis langs de Westkust van Amerika starten aan de Oostkust?

Lees hier het volledige reisverslag van dag 1

San Francisco Airport United 747

Dag 2: New York

De volgende dag werden we wakker in een zonnig en levendig China Town.  Vandaag was het Top of the Rock Observation Deck ééb van de bezienswaardigheden op ons reisschema.  Vanuit de Ludlow Street namen we de Metro, die op slechts enkele minuutjes wandelen van onze B&B lag.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 2

Rockefeller center panorama

Dag 3: New York

Tijdens onze derde dag in een zomers New York namen we de metro richting het Financial District.  Van hieruit moesten we nog een korte wandeling maken naar onze volgende bestemming: de vertrekplaats van de Ferry naar Liberty Island.  Vandaag bezochten we het Vrijheidsbeeld, één van de bekendste bezienswaardigheden van New York.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 3

Vrijheidsbeeld New York met boot

Dag 4: New York

Vandaag is onze laatste dag in the Big Apple. We hebben de voorbije dagen al heel wat gezien en gedaan, maar we beseffen maar al te goed dat we nog maar een heel klein beetje van deze geweldige stad gezien hebben.  We besloten om deze dag voornamelijk wat te relaxen en van de sfeer te genieten.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 4

Central Park New York vijver

Dag 5: New York – San Francisco

Met spijt in ons hart namen we afscheid van New York, een geweldig mooie stad waar ze ons vast en zeker nog eens gaan terugzien!  Maar we waren uiteraard ook blij dat onze roadtrip door West-Amerika nu echt van start ging.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 5

Newark Airport New York

Dag 6: San Francisco

Ook in San Francisco waren er heel wat bezienswaardigheden die we wilden bezoeken. Het aantal en de afstanden waren te groot om alles te voet te doen. Omdat we onze huurauto pas de laatste dag zouden ophalen zochten we een alternatief.  We kozen voor de hop-on hop-off bus.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 6

Reisverslag San Francisco Sightseeing

Dag 7: San Francisco

Vandaag zijn we vroeg opgestaan. Alcatraz Island stond op het programma en om 09:10 AM vertrok de boot naar dit legendarisch eiland. Omdat er volgens de informatie video’s van Alcatraz Island Cruises geen eten verkrijgbaar is op het eiland kozen we voor een stevig ontbijt in het hotel. Daarna moesten we nog met de bus richting Pier 33, waar de boten naar Alcatraz Island vertrekken.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 7

Alcatraz Island

Dag 8: San Francisco – Yosemite NP

Vandaag vertrokken we richting Yosemite National Park.  We hadden er bewust voor gekozen om onze huurwagen pas vanaf vandaag te boeken.  Dus voor we konden vertrekken moesten we nog even langs Avis om onze huurwagen op te halen.  Na een stevig ontbijt namen we de bus richting Pier 39.  Het Avis kantoor en de parking waar onze huurwagen stond lag op wandelafstand van Fisherman’s Wharf.  Het was nog vroeg en zoals de voorbije dagen was het ‘s morgens nog bewolkt.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 8

Yosemite National Park

Dag 9: Yosemite NP

Na een goede nachtrust werden we wakker met een stralende zon en zomerse temperaturen.  Een heel contrast met de voorbije dagen in San Francisco.  Terwijl de dames hun outfit aan het uitkiezen waren trok ik er even op uit om wat foto’s te maken.  Het was al behoorlijk warm.  Op de parking zag ik toeristen die op weg waren naar de volgende bestemming hun koffers inladen en de frigobox vullen met ijs aan het ijsmachine. Deze taferelen leken wel uit één van de vele Amerikaanse roadmovies te komen, geweldig gewoon!

Lees hier het volledige reisverslag van dag 9

Wandelen in Yosemite National Park

Dag 10: Yosemite NP – Sequoia NP

Nu konden we vertrekken naar de volgende Nationale Parken tijdens onze rondreis: Kings Canyon National Park en Sequoia National Park.  We hadden een hele rit voor de boeg.  Onze route liep eerst langs deze Nationale Parken om als laatste door te rijden naar ons hotel in Visalia.  Het eerste gedeelte van onze route liep over de “California 140″.  De California State Route 140, afgekort CA 140 of SR 140, is een state highway van de Amerikaanse deelstaat Californië en verbindt de San Joaquin Valley met de Yosemite Valley

Lees hier het volledige reisverslag van dag 10

General Sherman

Dag 11: Sequoia NP – Las Vegas

Na enkele dagen genoten te hebben van de ongerepte natuur in Yosemite en Sequoia National Park reden we vandaag naar een totaal andere bestemming: Las Vegas in de staat Nevada.  Het verschil zal enorm zijn!  Na een uitgebreid ontbijt met lekker veel vers fruit laadden we de koffers in de auto.  Vervolgens nog even de benzinetank vol doen aan het Chevron benzinestation en we konden vertrekken.  We hadden een lange rit door de woestijn voor de boeg en wilden geen enkel risico lopen om zonder benzine te vallen.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 11

Hotels in Las Vegas

Dag 12: Las Vegas

Na onze wandeling over de Las Vegas Strip waren we gisterenavond meteen in slaap gevallen.  ‘s Morgens werden we wakker met dit uitzicht op een alweer zonnig Las Vegas.  Na een verfrissende douche vertrokken we meteen voor een wandeling naar de Starbucks, voor een keer namen we geen ontbijt in het hotel. Vandaag zou een relax dagje worden.  Helemaal niets op het programma, gewoon wat rondslenteren door Las Vegas en de sfeer opsnuiven.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 12

Hotel New York New York Las Vegas

Dag 13: Las Vegas – Zion NP

We waren vroeg opgestaan omdat we vandaag toch weer heel wat op ons programma hadden staan.  Terwijl de dames zich nog aan het aankleden waren bracht ik alvast de koffers naar onze Jeep.  We wilden zo weinig mogelijk tijd verliezen omdat we enkel vandaag hadden om het Zion National Park te verkennen.  Morgen zouden we alweer verder rijden naar Bryce Canyon National Park.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 13

Weg door Zion National Park

Dag 14: Zion NP – Bryce Canyon NP

Heerlijk uitgeslapen na een goede nachtrust werden we wakker met een geweldig uitzicht op de Zion Mountain Ranch.  Het was weeral een prachtige dag met een hemelsblauwe lucht en veel zon.  Vandaag zouden we naar de Bryce Canyon rijden, een rit van zo’n 110 km.  Na ons bezoek aan Bryce hadden we nog een rit van zo’n 125 km voor de boeg naar ons hotel in Cedar City.

Maar eerst gingen we nog ontbijten in het prachtige decor van Mt Carmel!

Lees hier het volledige reisverslag van dag 14

Bryce Canyon Wandeling

Dag 15: Bryce Canyon NP – Page (Lake Powell)

Ook in Cedar City werden we wakker onder een stralende hemelsblauwe lucht.  Vanuit onze kamer hadden we zicht op het zwembad, waar we gisteren nog gezwommen hadden tot het ons een beetje te fris werd.  Na een eenvoudig maar lekker continental breakfast op het terras langs het zwembad laadden we de koffers in de auto.  Langs onze Jeep stond een vriendelijk koppel dat met hun Harley Davidson dezelfde route ging rijden.  Na een korte babbel wensten we elkaar een aangename en veilige roadtrip.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 15

Route naar Page in Arizona

Dag 16: Page

Na het paardrijden in Bryce Canyon National Park hadden we geweldig goed geslapen.  Vandaag hadden we geen druk schema. We moesten dus geen wekker zetten, zodat we nog eens konden uitslapen tot we vanzelf wakker werden.   Blijkbaar was het nodig, want toen we wakker werden was de parking van het hotel zo goed als verlaten.  De meeste toeristen waren al vroeg vertrokken naar de volgende bestemming op hun roadtrip.  Een aantal reizigers die, net zoals ons, vandaag in Page bleven zaten buiten al te ontbijten…

Lees hier het volledige reisverslag van dag 16

Antelope Canyon bezoeken

Dag 17: Page – Monument Valley

Na een onvergetelijke kennismaking met Antelope Canyon en de Horseshoe Bend in Arizona vertrokken we naar onze volgende bestemming. Vandaag stond Monument Valley op het programma, een rit van zo’n 200 km. Deze keer lag ons hotel knal op de route, dus gelukkig geen grote omweg zoals we tijdens ons bezoek aan Bryce Canyon National Park voor hadden.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 17

Monument Valley rondreis

Dag 18: Monument Valley – Grand Canyon

Na een stevig ontbijt in Kayenta vertrokken we naar onze volgende bestemming. Na Monument Valley was de Grand Canyon het volgende natuurwonder dat we gingen bezoeken. We moesten een stuk terug rijden over de U.S. 160 waar we gisteren vandaan kwamen. In totaal hadden we vandaag zo’n 250 kilometer voor de boeg tot The Grand Hotel.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 18

Grand Canyon sunset

Dag 19: Grand Canyon – Las Vegas

Bij de voorbereidingen van onze roadtrip had ik gezien dat we tijdens onze rit van de Grand Canyon naar Las Vegas de cultroute Route 66 kruisten. We besloten vandaag een kleine omweg te maken om een stuk van deze legendarische route te ervaren. Ter hoogte van Seligman verlieten we de U.S. route 40 om vanaf daar de Historic Route 66 naar Kingman te nemen.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 19

Route 66 oude auto's

Dag 20: Las Vegas – Annaheim

Na een leuke BBQ bij onze Amerikaanse vrienden gisteren, startten we onze dag met een stevig ontbijt in Las Vegas. Vandaag hadden we alleen maar een langer autorit op ons programma staan. Onderweg viel er ook niet veel te bezoeken, dus we hadden geen haast. Na het ontbijt laadden we onze koffers in de auto en vertrokken we met als eindbestemming Disneyland.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 20

Route van Las Vegas naar Anaheim

Dag 21:  Disneyland Anaheim

We zijn vroeg opgestaan omdat we zoveel mogelijk wilden genieten van ‘s werelds eerste Disneyland. In de lobby van het Hilton hotel was er een standje waar ze tickets voor Disneyland verkochten.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 21

Disneyland Anaheim Reisverslag

Dag 22: Annaheim – Santa Barbara

Zoals verwacht waren we vandaag pas laat wakker na ons geweldig bezoek aan Disneyland.  Het was al bijna 10:00 AM toen we opstonden.  Hoog tijd om onze koffers te pakken, want we moesten tijdig uitchecken.

Omstreeks 11:00 AM vertrokken we richting Santa Barbara, waar we 2 nachten zouden logeren.  Onderweg wilden we Hollywood, Beverly Hills, Venice Beach en Ventura Beach bezoeken.  Omdat we zo laat wakker waren besloten we ons bezoek aan Hollywood en Beverly Hills in te perken tot een ritje door dit wereldberoemde stadsdeel van Los Angeles…

Lees hier het volledige reisverslag van dag 22

Venice Beach redders

Dag 23: Santa Barbara

Vandaag was het een rustdag voor ons.  Heerlijk niets doen en wat relaxen op het strand van Santa Barbara.  Voor we gingen ontbijten zijn we nog even het hotel gaan verkennen.  Gisteren was het al pikdonker toen we aan het hotel kwamen…

Lees hier het volledige reisverslag van dag 23

Santa Barbara reisverslag

Dag 24: Santa Barbara – Monterey

Na het ontbijt vertrokken we richting Monterey.  We hadden vandaag 400 kilometer voor de boeg, waarvan we een groot gedeelte over de legendarische Highway One langs de kust zouden rijden.  Een prachtige route waar onze gemiddelde snelheid niet erg hoog zal liggen.  Onderweg wilden we ook nog enkele keren stoppen om wat bezienswaardigheden te bezoeken…

Lees hier het volledige reisverslag van dag 24

Highway 1 rondreis auto

Dag 25: Monterey

Vandaag is het de laatste dag van onze vakantie en vanavond moeten we onze koffers inpakken.  Deze keer niet om naar een volgende bestemming te rijden, maar naar de luchthaven van San Francisco.  We proberen er nog niet aan te denken en gaan weer leuke dingen bezoeken.

Een van de bekendste  bezienswaardigheden in Monterey is het Monterey Bay Aquarium.  We besloten om er na het ontbijt meteen naar toe te rijden, het was niet zo ver van ons hotel gelegen.  Nadat we onze Jeep geparkeerd hadden kochten we 3 tickets voor dit gigantische aquarium…

Lees hier het volledige reisverslag van dag 25

Monterey Aquarium

Dag 26: Monterey – San Francisco Airport

Vandaag was ik al vroeg wakker, nog voor het alarm van mijn wekker.  We hadden een rit van zo’n 200 km voor de boeg tot de luchthaven van San Francisco en in de buurt van de SF International Airport moesten we onze Avis huurwagen ook nog inleveren.  Daarom vertrokken we ruimschoots op voorhand zodat we wat ruimte hadden voor eventuele vertragingen.