Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag Las Vegas – dag 12

Hotel New York Las Vegas

Reisverslag rondreis West-Amerika

Good morning Las Vegas!

Na onze wandeling over de Las Vegas Strip waren we gisterenavond meteen in slaap gevallen.  ‘s Morgens werden we wakker met dit uitzicht op een alweer zonnig Las Vegas.  Na een verfrissende douche vertrokken we meteen voor een wandeling naar de Starbucks, voor een keer namen we geen ontbijt in het hotel.

Vandaag zou een relax dagje worden.  Helemaal niets op het programma, gewoon wat rondslenteren door Las Vegas en de sfeer opsnuiven.

Las Vegas ochtend

Knotsgekke hotels

In de nabije omgeving van ons hotel lagen er een aantal opvallende hotels zoals New York, New York en het Excalibur hotel.  Als je kinderen mee naar Amerika neemt zullen ze waarschijnlijk helemaal gek zijn van Las Vegas.  Voor ons dochtertje was het één groot pretpark waar ze het maanden later nog over had.

Las Vegas Castle hotel kasteel

Breakfast in Vegas

Na een korte wandeling langs enkele van deze hotels waren we bij een Starbucks.  Het was er nog heel rustig waardoor we alle tijd hadden om eens grondig te bestuderen wat er allemaal verkrijgbaar was.  Het zag er allemaal even lekker uit!  We hadden best wel honger en kozen dan maar heel wat lekkere dingen zoals een “Pumpkin Bread”, chocoladebroodje en vers fruit.

Starbucks Las Vegas

Hard Rock Cafe Las Vegas

Na ons ontbijt in de Starbucks liepen we verder over de Strip.  Aan de overzijde van de straat lag het Hard Rock café, de Coca Cola store en de M&M store.  Genoeg om het volgende uur te vullen…  Als eerste gingen we een kijkje nemen in de Coca Cola Store,  waar je ook heel wat leuke merchandising vinden. Verder kan je er ook Fanta en Cola uit diverse landen proeven aan een grote bar.  Zodra we alles bewonderd hadden wandelden we naar de M&M store, die er vlak naast lag.

M&M Store Las Vegas

Na ons bezoek aan de M&M store in New York was het nu de beurt voor de M&M store van Las Vegas.  Ook hier verdiepingen vol M&M’s en M&M merchandising.   Ons dochtertje was er helemaal gek van!  Ze had er een leuk M&M strandlaken van Las Vegas gevonden, het perfecte souvenir…

MM Store Las Vegas

M&M store Las Vegas

Een muur vol met alle kleuren M&M’s, de droom van heel wat kinderen en volwassenen!  Enkele zakjes M&M’s en strandlakens verder verlieten we deze leuke plaats om nog wat verder te wandelen over de Las Vegas Strip.

Eiffeltoren in Las Vegas

Eén van de vele opvallende bouwwerken is de Eiffeltoren van het Paris Hotel in Las Vegas.  Uiteraard is deze niet zo groot als in Parijs, maar toch wel indrukwekkend om te zien hoe deze replica in de woestijn staat.  Er was geen wolkje in de lucht te bespeuren en de temperatuur was al vlot richting de 40° Celcius aan het stijgen.  We besloten om de rest van de Strip ‘s avonds te doen en nu terug te keren naar ons hotel.  Daar lag er een prachtig zwembad op ons te wachten.

Las Vegas Eiffeltoren

Zwemmen in hotel Tropicana

Even de M&M’s en souvenirs naar onze kamer gebracht, onze zwemkledij aangetrokken en vervolgens naar het zwembad voor een verfrissende duik in het water!  De rest van de namiddag hebben we genoten van het zonnetje en het leuke zwembad.

Hotel Tropicana Las Vegas zwembad

Na enkele uren waterpret besloten we om nog een avondwandeling over de Las Vegas Strip te maken.

Ceasars Palace

Eén van de hotels die we tijdens onze avondwandeling tegenkwamen was “Ceasars Palace“.  Ook dit was een indrukwekkend bouwwerk!

Ceasars Palace Las Vegas

The Venetian

We wandelden verder richting “The Venetian“.  Hier waren we toch onder de indruk van de details waarmee alles nagebouwd was.  We zijn zelf reeds verschillende keren in Venetië geweest en soms hadden we het gevoel er terug rond te lopen.  Uiteraard kan je het niet vergelijken met het echte Venetië, maar ik heb er enkele foto’s gemaakt waarvan je echt denkt dat je in Italië bent.

Las Vegas the Venetian

Treasure Island

Ondertussen was de zon al onder en we besloten om terug richting ons hotel te wandelen.  We hielden nog even halt bij Treasure Island, waar juist een show voor het hotel was begonnen.  Op het einde van de show was er een ‘vulkaanuitbarsting’.

Las Vegas Mirage

Voeg de auteur Frederik Maesen toe aan je Google+ kringen

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel