Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag Monument Valley – dag 17

Monument Valley - USA met kinderen

Reisverslag Monument Valley

• Datum: Maandag 21  juli 2014
  • Plaats: Monument Valley (Utah) + Kayenta (Arizona)
  • Hotel: Kayenta Monument Valley
  • Weer: Monument Valley 36°C en zonnig

Van Page naar Monument Valley

Na een onvergetelijke kennismaking met Antelope Canyon en de Horseshoe Bend in Arizona vertrokken we naar onze volgende bestemming.  Vandaag stond Monument Valley op het programma, een rit van zo’n 200 km.  Deze keer lag ons hotel knal op de route, dus gelukkig geen grote omweg zoals we tijdens ons bezoek aan Bryce Canyon National Park voor hadden.

Route naar Monument Valley

Kayenta

Zoals de voorbije dagen was het ook vandaag weer zeer rustig onderweg.  We konden heerlijk cruizen en genieten van de landschappen die aan ons voorbij gleden.  Ons hotel lag in Kayenta, vlak aan het kruispunt waar we de U.S. Route 163 richting Monument Valley moesten nemen.  We stopten eerst even aan het Kayenta Monument Valley Inn hotel om ons alvast in te checken.  Vanaf hier was het slechts 40 km tot de ingang van het Monument Valley Navajo Tribal Park.

We zaten nu nog in de Staat Arizona, maar onderweg naar Monument Valley reden we de staatsgrens van Utah over.

Staatsgrens Utah Monument Valley

Welcome to Utah

” Welcome to San Juan County …Inviting …unforgettable UTAH” stond er te lezen op het bord waarvan volgens mij iedere toerist wel een foto heeft gemaakt.  Het landschap was inderdaad heel uitnodigend en onvergetelijk.  We waanden ons midden in een Western film.  Deze omgeving heeft dan ook in heel wat films en TV-series als decor gediend.

San Juan County Utah welcome sign

Inkom van het park

In dit Park was onze Annual U.S. National Park Pass niet geldig, dus even aanschuiven om te betalen aan de inkom en vervolgens reden we richting de Scenic Drive.  Deze onverharde route staat op het to-do lijstje van heel wat reizigers.

Met de auto door Monument Valley

Dromenvangers en sieraden

Onderweg kwamen we nog een standje tegen waar ze dreamcatchers en zelfgemaakte juweeltjes verkochten.  Het was wel vreemd om in het midden van de natuur zo’n winkeltje te zien waar je dan ook nog eens met een aantal bankkaarten kon betalen.  Uiteraard moest ik hier even halt houden van mijn dames.

Enkele leuke souvenirs later reden we verder op de Scenic Drive.

Monument Valley Souvenir

Scenic Drive Monument Valley

Liefhebbers kunnen een rondrit van 17 mijl door dit prachtige landschap maken, ze noemen het de “Scenic Drive“.  Onderweg kom je dan langs een aantal “monumenten” met elk een eigen naam.  Op de foto’s hieronder zie je een gedeelte van deze onverharde route.

Monument Valley rondreis

Het eerste gedeelte van deze route gaat redelijk bergafwaarts en er zijn behoorlijk wat putten in de weg. Voor echte off-roaders is dit uiteraard maar een molshoop denk ik.  Wij hadden gelukkig een Jeep bij, waardoor we geen enkel probleem hadden.  Maar onderweg kwamen we ook een volgeladen Ford Mustang cabrio tegen die er blijkbaar ook geen probleem van maakte.

Monument Valley Scenic Drive

Op naar het zwembad

Na enkele kilometers over de scenic drive hielden we het voor bekeken.  Achteraf gezien hadden we misschien beter de volledige route gereden, maar op dat moment waren we genoeg door mekaar gerammeld.  Aan het tempo dat we konden rijden zouden we anders ook nog een tijdje onderweg geweest zijn.

We besloten dan maar om terug te draaien richting de vertrekplaats van de Scenic Drive.  We keken naar een laatste keer naar Monument Valley en vertrokken vervolgens naar ons hotel in Kayenta.

Onderweg keken we nog een laatste keer in onze achteruitkijkspiegel naar deze beroemde locatie en namen vervolgens afscheid.

Route Monument Valley auto

Kayenta Monument Valley Inn

Het was niet zo lang terug rijden naar ons hotel in Kayenta, maar als ik ooit opnieuw zou gaan probeer ik in TheView Hotel te logeren. Dit hotel is midden in het park gelegen. Dan verblijf je meteen op de perfecte locatie om een zonsondergang en zonsopgang mee te maken.

Maar ons hotel was ook best wel leuk.  Na een uurtje zwemmen en zonnebaden gingen we iets eten in het restaurant.

Kayenta Monument Valley Inn Zwembad

Slaaptijd

Na een heerlijke maaltijd, met als dessert de lekkerste appeltaart die we ooit gegeten hebben, wandelden we naar onze kamer.  Nog even wat foto’s op onze blog gezet en vervolgens vroeg in bed.  Morgen hebben we slechts 1 dag tijd om de Grand Canyon te ontdekken.  We weten nu al dat het veel te weinig zal zijn…

Kayenta Monument Valley Inn
Voeg de auteur Frederik Maesen toe aan je Google+ kringen

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel