Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Grand Canyon – Las Vegas

Rijden over Route 66De route van Grand Canyon National Park naar Las Vegas

We laten de Grand Canyon achter ons en rijden terug richting Las Vegas.  Een autorit van zo’n 467 km met onderweg enkele leuke bezienswaardigheden.  Zo gaan we een stukje over de legendarische  “Route 66” rijden en komen we ook nog langs Hoover Dam.

Route 66

Op onze route kruisen we Route 66.  Uiteraard maken we een ommetje om over deze cultweg te rijden!

Vertrek: Grand Hotel

Las Vegas, NV 89109
Tel: (702) 784-5700
  • Afstand: 467 km
  • Geschatte tijd: 4 uur 40 minuten (zonder tussenstops)
  • Onze volgende bestemming: Anaheim (Disneyland Resort)

Route 66

Vandaag reden we terug naar Las Vegas om een bezoek te brengen aan onze Amerikaanse vrienden die tijdens onze eerste stop in Las Vegas zelf nog op vakantie waren.  Om deze relatief lange rit wat interessanter te maken besloten we om een stukje over de legendarische Route 66 te rijden.

Seligman Route 66

Seligman

We volgden onze GPS over de Interstate 40 richting Kingman, maar ter hoogte van Seligman zouden we deze route verlaten om vanaf hier de “Historic Route 66” te nemen tot Kingman.  In kilometers is dit zo goed als geen verschil en we moesten onderweg toch iets eten.

Seligman rondreis Amerika

In Seligman hielden we even halt aan een leuke  en speciale burgertent.  Binnenkort meer hierover in ons reisverslag.

Rondreis Amerika Route 66

Van Seligman naar Kingman over Route 66

Na een van de lekkerste hamburgers die we ooit gegeten hebben vertrokken we richting Kingman, een rit van 140 kilometer over Route 66.  Maar goed dat we in Seligman iets gegeten hadden, want veel kwamen we onderweg niet meer tegen…

Route 66 met auto reisverslag

Op zich is de route op zich niet zo spectaculair.  Je rijdt er zo’n 140 kilometer over een zo goed als kaarsrechte weg met af en toe een eenzaam gehucht onderweg.  Maar gewoon het feit dat je over dé Route 66 aan het rijden bent geeft wel een speciaal gevoel.  Het was in ieder geval één item dat ik alweer van mijn bucket list kon schrappen!

Kingman

Voor we in Kingman terug de Highway zouden nemen hielden brachten we nog een kort bezoekje aan het Route 66 museum.  We waren er nu toch en het lag vlak aan de oprit van de snelweg.

Route 66 Kingman Arizona

U.S. Route 93

Een half uurtje later reden we alweer verder over US Route 93 richting Las Vegas.  Er was haast geen verkeer onderweg waardoor we heerlijk relaxed konden cruisen.

US Route 93

Deze route bracht ons vlakbij Hoover Dam, dus hier zouden we ook nog even stoppen om dit bouwwerk eens van dichtbij te bewonderen.  Ter hoogte van de Hoover Dam Bypass is er een afrit die je kan nemen om tot bij de dam te geraken.

US Route 93 Hoover Dam Bypas

Hoover Dam Bypass

Vanaf Hoover Dam heb je dit zicht op de Hoover Dam Bypass waarover we gereden waren.

Na ons bezoek aan de Hoover Dam reden we verder naar Las Vegas, dat nog maar zo’n 60 kilometer rijden was.  Het einde van alweer een onvergetelijke dag.  Je rijdt dan ook niet iedere dag over Route 66 hé!

Morgen hebben we een lange rit naar Disneyland Anaheim voor de boeg.

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel