Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Sequoia National Park

Sequoia General ShermanSequoia National Park

Eén van de Nationale Parken dat al heel mijn leven tot mijn verbeelding spreekt is het “Sequoia National Park” in Californië.  Voor mij was het dan ook een bijzonder moment toen we vanuit het Yosemite National Park richting het park met de gigantische bomen vertrokken.

Na een lange rit kwamen we eindelijk aan de ingang van het Sequoia NP.

Route naar Sequoia National Park

Helaas hadden we niet veel tijd waardoor we onze planning niet volledig konden volgen.  Uiteindelijk hebben we enkel een wandeling naar de General Sherman kunnen maken.  Een bezoek aan het Giant Forest museum of Crystal Cave zat er tot onze grote spijt niet meer in.

Route van Yosemite naar Sequoia National Park

Enkele kilometers na de ingang van dit National Park zagen we al wat ‘kleine’ Sequoia’s naast de weg staan.  We stopten even om enkele foto’s te maken.  Als je mensen langs deze majestueuze bomen zag staan leken ze wel kabouters.

Stony Creek Lodge

Het was ondertussen middag geworden en we hadden honger gekregen.  Veel restaurants kwamen we onderweg niet tegen.  Daarom stopten we maar meteen aan het eerste restaurant dat we langs onze route zagen liggen.  Het was de Stony Creek Lodge.  Een benzinepomp met een bijhorend winkeltje en restaurantje.  Veel was er niet te verkrijgen, maar de pizza smaakte best wel.

Eten in Sequoia National Park

Stony Creek Lodge pizza

We hadden plaats genomen op het terras zodat we tijdens onze lunch konden genieten van de natuur.  Langs het terras zagen we enkele grappige diertjes uit een holletje in de grond komen.  Geen idee welke diertjes dit zijn, maar er zaten er verschillende nieuwsgierig naar ons te kijken.

dieren in Sequoia National Park

General Sherman

Na onze korte tussenstop bij Stony Creek Lodge reden we verder tot een parking in de buurt van de General Sherman.  Langs de parking stonden er enkele bomen die gigantisch grote dennenappels produceren.

Sequoia National Park dennenappel

Sherman Tree Trail

Vanaf de parking volgden we het General Sherman Trail.  Dit mooie wandelpad brengt je tot bij de legendarische General Sherman.  We wandelden zo’n 20 minuutjes tot aan de plaats waar je dit natuurwonder kan zien staan.

wandelpad naar de General Sherman

Op de kaart hieronder kan je de parking zien waar we onze Jeep parkeerden en de wandelroute die we volgden.

Het begin van het “Sherman Tree Trail” staat duidelijk aangegeven.

Sherman Tree Trail

Vanaf hier wandel je over een breed en gemakkelijk pad naar beneden.  Zoals je op de foto hieronder kan zien zijn er regelmatig een aantal trappen.

Wandelpad General Sherman

Na een tiental minuutjes afdalen zagen we de eerste grote Sequoia’s verschijnen.  Ze vallen meteen op door de fel gekleurde stammen.

Sherman Tree Trail Sequoia National Park

Het Sherman Tree Trail bracht ons langs deze enorme boom.  Het was toch wel indrukwekkend om dit in het echt te zien.  Na enkele foto’s wandelden we verder naar de General Sherman.

Sequoia National Park rondreis Amerika

Het pad kronkelde tussen enkele prachtige exemplaren die er al duizenden jaren moeten staan.

Wandeling Sequoia National Park bezoeken

Dit exemplaar zou omgevallen zijn door zijn eigen gewicht en grootte.  Als je ‘door’ een boom kan lopen besef je pas hoe groot deze reuzen zijn.  Je voelt je echt een kabouter in het grote bos.

Sequoia National Park tunnel door boom

Deze omgevallen Sequoia toont duidelijk hoe hoog zo’n boom wel niet is.  Als je omhoog kijkt lijken ze minder hoog.

Een grote Sequoia in Amerika

Vervolgens zagen we hem staan.  De General Sherman, de boom die al sinds mijn 8ste levensjaar op mijn bucket list stond.  Terwijl ons dochtertje enkele selfies met de General Sherman aan het maken was, zat ik rustig op een bankje te genieten van dit onvergetelijk moment.

Foto's General Sherman

Uiteraard moest ik zelf ook op de foto met de boom die tot de grootste en oudste levende wezens op aarde behoort.

Sequoia General Sherman foto

Een magisch moment voor mij en mijn dochtertje.  Toen ik exact zo oud was als haar droomde ik ooit deze indrukwekkende boom te kunnen zien.  Nu stonden we hier samen!

Sequoia NP

We maakten nog een laatste wandeling rond deze gigantisch mooie en grote boom.  Vervolgens wandelden we terug naar onze Jeep.

Wandeling Sequoia Park

Visitor Center

Op onze terugweg stopten we nog aan het Lodgepole Visitor Center.  Hier kan je naast heel wat informatie over Sequoia National Park ook een winkeltje met leuke souvenirs vinden. Ik kocht er een leuke T-shirt als herinnering aan deze mooie dag.

Sequoia National Park Visitor Center

Junior Ranger

Ons dochtertje ging vanaf nu als “Junior Ranger” de rest van West-Amerika ontdekken…

Junior Ranger Sequoia National Park

Bezienswaardigheden

• Lodgepol Village & Market
  • Wolverton
  • General Sherman Tree
  • Giant Forest museum
  • Cresent Meadow

Websites

Een overzicht van websites met interessante informatie over dit Nationale Park.

Video

Kaart

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel