Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Antelope Canyon

Antelope Canyon bezoekenDe kleurrijke Antelope Canyon

Tijdens ons verblijf in Page hebben we een bezoek gebracht aan één van de mooiste (en meest gefotografeerde) canyons van onze rondreis door West-Amerika.  Op deze pagina verzamelden we zoveel mogelijk informatie over deze Canyon.  Plan jij ook een bezoek aan dit natuurwonder?  Dan hoop ik dat je hier al de nodige informatie kan vinden waar je naar op zoek bent.

Voorbereiding

Een bezoek aan Antelope Canyon kan je best ruimschoots op voorhand boeken, zeker wanneer je de legendarische lichtstralen in de Canyon wil ervaren.  Deze zijn enkel te bewonderen rond het middaguur, waardoor dit uiteraard het populairste tijdstip is.

Wij reserveerden onze tickets bij Antelope Canyon Tours ongeveer 7 maanden op voorhand.  Hierdoor waren we zeker dat we mee konden met de guided tour van 11:30u.  We hebben ter plaatse zelf ervaren dat er heel wat toeristen de dag zelf nog kwamen informeren, maar dat er geen enkele tour meer beschikbaar was.

Antelope Canyon Tours

Locatie Antelope Canyon Tours

Het reisagentschap boekte de tickets voor ons bij Antelope Canyon Tours.  De vertrekplaats van deze guided tour lag op slechts 500 meter van ons hotel.  Dit was echt wel gemakkelijk!  Uiteraard kan je ook rechtstreeks boeken via de website van deze organisatie.

De exacte locatie van de verzamelplaats hebben we op onderstaande kaart gemarkeerd.  Je kan best (zoals ze het ook vermelden op de tickets) een tijd op voorhand aanmelden.

Antelope Canyon Tours: 22 South Lake Powell Boulevard – Page, AZ 86040

Een leuke rit naar Antelope Canyon

Voor het kantoor van Antelope Canyon Tours stonden er grote pickups die omgebouwd waren om toeristen naar de canyon te brengen.  Tijdens het aanmelden werden we in groepjes gedeeld zodat we bij het vertrek per groep een voertuig toegekend kregen.  Wij namen met een 10-tal mensen plaats in de laadbak van onderstaande pickup.   Deze waren voorzien van 2 banken met veiligheidsgordels.

Antelope Canyon Tours

Zodra we allemaal plaatsgenomen hadden vertrokken we met onze leuke rit richting Antelope Canyon.  Eerst reden we door het centrum van Page.  Het was heerlijk om op deze snikhete dag in open lucht te rijden.

Antelope Canyon tours route

Arizona State Route 98

We volgden de Arizona State Route 98 en zagen in de verte het Salt River Project-Navajo Generating Station liggen.

Route naar Antelope Canyon

Salt River Project-Navajo Generating Station

Niet veel later begon het leukste stukje van deze rit. We verlieten de verharde weg en reden het reservaat binnen.  Nu moesten we ons een weg door het mulle zand banen.  De chauffeur probeerde een deftige snelheid aan te houden waardoor we achteraan soms goed door elkaar geschud werden.  Soms vloog ik tot 50 centimeter boven de zitbank…  Ons dochtertje vond het in ieder geval geweldig.

Ingang Antelope Canyon Park

We moesten ons stevig vasthouden waardoor het niet eenvoudig was om onderweg foto’s te maken.

Antelope Canyon Tours Jeep

Dit avontuurlijk ritje eindigde voor enkele roodbruine rotsen met een smalle kloof, dit was de ingang van Antelope Canyon.  We waren zeker niet alleen, het was er een af- en aanrijden van Jeeps, pick-ups en SUV’s.

Antelope Canyon Tours Excursie

Antelope Canyon bezoeken

Zodra we uitgestapt waren moesten we ons verzamelen aan de ingang van de Canyon.  De gids gaf ons voor het binnengaan nog enkele instructies.  Je mag niet met flits fotograferen, je moet altijd bij de gids blijven en uiteraard mag je niets vernielen of vervuilen.

Eindelijk was het zover, we volgden onze gids en wandelden de canyon binnen.  Ik voelde me even als het 12-jarige meisje dat in 1931 deze smalle Canyon ontdekte.  Het moet voor gewoon magisch geweest zijn om zoiets moois en puur te mogen ontdekken.

Antelope Canyon ingang

We waren nog maar even binnen en werden al meteen getrakteerd met dit prachtig beeld.  De zon scheen tussen de smalle, hoge kloof naar beneden en liet de kleuren van deze canyon helemaal tot hun recht komen.

Upper Antelope Canyon bezoeken

Het was echt indrukwekkend.  Ongelooflijk dat deze mooie sculpturen het werk zijn van water!  De foto’s heb ik allemaal in de chronologische volgorde van ons bezoek geplaatst.  We liepen volledig door de Upper Antelope Canyon tot we aan het einde waren om vervolgens langs dezelfde weg terug naar de Pickup te wandelen.

Antelope Canyon beste tijdstip

Op sommige plaatsen was de canyon echt smal.  Je vraagt je misschien af hoe het komt dat de lichtstralen soms zo helder zijn?  De gidsen werpen regelmatig een handvol zand de lucht in zodat de lichtstralen dit effect krijgen…

Antelope Canyon lichtstraal

Op deze plaats hadden we even tijd om een foto van onszelf in Anelope Canyon te maken.

Met gids door Antelope Canyon

Een beetje verder kwamen we als eerste van onze groep uit de smalle Canyon.  Een andere gids die hier even met haar groep aan het wachten was stelde voor om een foto van ons drietjes te maken.  Daar maakten we uiteraard dankbaar gebruik van.

Antelope Canyon ingang

Ook onze gids hielt hier even halt voor we terug de canyon in wandelden.  Ook aan het andere uiteinde was het heel mooi.  We zagen enkele toeristen leuke foto’s maken en beslisten om er ook maar enkele te schieten terwijl we aan het wachten waren.

Na enkele minuten gingen we terug de canyon in.  Op de foto hieronder zie je de plaats waar we Antelope Canyon uit waren gekomen en waarlangs we nu ook terug binnen gingen.

Antelope Canyon bezoeken

Ondanks we langs exact dezelfde route wandelden leek het totaal anders omdat je alles nu vanuit een andere hoek en richting zag.  Als je naar boven keek zag je ook de mooiste kleurschakeringen en lichteffecten…

Antelope Canyon foto

Heel wat foto’s later kwamen we terug aan de ingang en zagen we de pickups staan.  Het einde van de rondleiding door Antelope Canyon.  We waren het allemaal eens dat we dit niet hadden mogen missen.  Nooit van ons leven zullen we deze canyon en prachtige dag vergeten!

Antelope Canyon rondleiding

Maar eerst mochten we nog een keer met de pickup meerijden naar de vertrekplaats in Page.  Deze keer ging het er tot groot plezier van ons dochtertje nog wat wilder aan toe tijdens onze rit

Antelope Canyon tours page

Als snel was Antelope Canyon uit ons zicht verdwenen…  Op onderstaande kaart hebben we de route gemarkeerd die we (ongeveer) gereden hebben in de pickup.  Goed voor zo’n 20 minuutjes plezier voor de kids.

Route naar Antelope Canyon

Het einde van een geweldige excursie die we je zeker kunnen aanraden!  Ondanks het feit dat deze canyon redelijk toeristisch is blijft het een prachtig schouwspel.

Antelope Canyon Tours ervaringen

Photographer’s Tour Antelope Canyon

Ben je van plan om professionele foto’s te maken van deze prachtige locatie dan kan ik je aanraden om de “Photographer’s Tour’ te reserveren.  Wij hebben het niet gedaan omdat we het wat te duur vonden, maar als je de tijd wil hebben om je statief neer te planten is dit een must!  Tijdens onze rondleiding kreeg iedereen van onze groep ongeveer 30 seconden tot een minuut om een foto te maken en dan moesten we plaats ruimen voor de volgende groep.

We zagen er ook een photographers tour in actie.  Deze fotografen kregen de tijd om een goede positie in te nemen en de gids zorgde er ook voor dat er geen andere toeristen op de achtergrond stonden.

Antelope Canyon upper

Reisverslag Antelope Canyon & Horseshoe Bend

Wij combineerden Antelope Canyon met een bezoek aan de indrukwekkende Horseshoe Bend enkele kilometers verder.  Nog zo’n toplocatie om mooie foto’s te maken.  Lees hier het volledige reisverslag.

Reisverslag bezoek Antelope Canyon

Horseshoe Bend bezoeken

Voorbereiding bezoek Antelope Canyon

Wij hebben onderstaande websites geraadpleegd om ons bezoek aan deze canyon voor te bereiden.

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel