Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag San Francisco – dag 5

Vlucht New York San Francisco

Vlucht van New York naar San Francisco

• Datum: Donderdag 10  juli 2014
  • Plaats: New York – San Francisco
  • Hotel: Holiday Inn San Francisco
  • Weer in NY: 31°C, zonnig – Weer in San Francisco 21°C, zonnig

Met spijt in ons hart namen we afscheid van New York, een geweldig mooie stad waar ze ons vast en zeker nog eens gaan terugzien!  Maar we waren uiteraard ook blij dat onze roadtrip door West-Amerika nu echt van start ging.  We hadden onze koffers ‘s avonds al gepakt zodat we ‘s morgens geen werk meer hadden.  De eigenares van onze B&B was zo vriendelijk geweest om onze taxi naar Newark International Airport te regelen.  Om “9:00 AM sharp” zou de taxi voor de deur staan.

Wachten op de Taxi

Na het ontbijt namen we afscheid van onze B&B en gingen we buiten wachten op de taxi.  Het was ondertussen 8:45 AM, binnen een 15-tal minuten zou onze rit naar de luchthaven daar moeten zijn.  We stonden met heel ons hebben en houden op straat te wachten.  We hadden heel wat bekijks, want in deze straat was men precies niet gewoon om toeristen te zien, er lagen voornamelijk magazijnen en wat winkeltjes.

Chnatown Ludlowstreet New York

Stipt om 9:00 AM zagen we een monovolume de straat in rijden, dit moest onze taxi zijn!  De vriendelijk chauffeur deed meteen teken dat hij voor ons kwam en enkele minuten later waren we al onderweg naar Newark Airport.  Een half uurtje later stonden we onze bagage al in te checken bij de “Self Check-in”.

Airport Security

Zodra we ingecheckt waren wandelden we naar de Airport Security.  Ik dacht dat de controle voor een binnenlandse vlucht nu wel wat minder streng zou zijn.  Maar dat had ik verkeerd gedacht.  Schoenen uit, een grondige controle van mijn laptop en door de X-ray scanner.  Daar kunnen ze in België nog iets van leren!  Eerlijk gezegd geeft het wel een veilig gevoel om te weten dat ze iedereen zo grondig checken.  Als je niets te verbergen hebt, maakt het toch niets uit.

Newark Airport New York

UA73 to San Francisco

Om 11:47 AM vertrok onze vlucht (UA73) naar San Francisco.  Er stond ons een tijdsverschil van 3 uur te wachten en ook een temperatuurverschil van zo’n 10 graden Celcius.

Vliegen naar San Francisco

Na een aangename vlucht (helaas zonder eten aan boord) landden we iets vroeger dan voorzien in luchthaven van San Francisco.  Zodra we onze bagage opgehaald hadden gingen we op zoek naar vervoer tot ons hotel.  Deze keer kozen we voor een “Shared Van”, een busje dat meerdere personen naar hun bestemming brengt.  We hadden geluk dat er al volk in het busje zat (ze wachten altijd tot ze een busje vol hebben).  Zodra wij ingestapt waren konden we meteen vertrekken richting San Francisco.

San Francisco Airport shared Van Naarmate we het centrum van San Francisco naderden werd het drukker op de weg, de laatste kilometers hadden we file.  Gelukkig hadden we voor het busje gekozen, want hier hadden we een vast prijs per persoon.  Met de taxi was het ons zeker veel duurder uitgevallen, want deze wilde geen “Flat Fare” geven.  De teller zou dus vrolijk blijven doorlopen in de file…

De andere toeristen in het busje moesten gelukkig in de buurt zijn, waardoor we slechts een kleine omweg moesten maken.

San Francisco file verkeer

Eenmaal in het hotel hebben we de bagage op onze kamer gebracht en zijn we vervolgens iets gaan eten.

Een avondwandeling door San Francisco

Het was te vroeg om in het hotel te blijven.  Daarom maakten we nog een avondwandeling door de straten van San Francisco.  De hemelsblauwe lucht was ondertussen verdwenen door de mist en laaghangende wolken.  Het voelde hierdoor maar frisjes aan, na de zomerse temperaturen in New York.

Het was tof om San Francisco eindelijk eens in het echt te zien, maar persoonlijk waren we toch meer gecharmeerd door New York. Een leuke wandeling en een aantal winkels later waren we terug in het hotel.  Er was nu een tijdsverschil van 9 uren met België en dat voelden we toch een beetje.  Daarom kropen we vroeg onder de lakens.  Morgen staan er weer heel wat dingen op ons programma!

Lees verder: reisverslag dag 6 – San Francisco

San Francisco wandeling

Voeg de auteur Frederik Maesen toe aan je Google+ kringen

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel