Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag San Francisco – dag 6

San Francisco Reisverslag

Reisverslag rondreis West Amerika

• Datum: Vrijdag 11  juli 2014
  • Plaats:  San Francisco
  • Hotel: Holiday Inn San Francisco
  • Weer in San Francisco 21°C, zonnig

Hop on hop off San Francisco

Ook in San Francisco waren er heel wat bezienswaardigheden die we wilden bezoeken. Het aantal en de afstanden waren te groot om alles te voet te doen. Omdat we onze huurauto pas de laatste dag zouden ophalen zochten we een alternatief.  We kozen voor de hop-on hop-off bus.  Deze bus had een vaste route door San Francisco waarmee je langs de voornaamste bezienswaardigheden kwam.  Onderweg kregen we live uitleg van een enthousiaste gids die met veel passie vertelde over San Francisco.

Reisverslag San Francisco hop on hop off

In de buurt van ons hotel (een kwartiertje wandelen) was er een halte van de “BIG BUS”.

Pier 39

Na een busritje langs verschillende bezienswaardigheden hielden we halt aan Pier 39, dit was tevens ook de start- en stopplaats van de tour.  We hadden al veel gelezen over de beroemde Pier 39 en dit moesten we uiteraard eens gaan verkennen.  Er stond een frisse wind, maar het zonnetje maakte het toch aangenaam.  Pier 39 is een verzameling van leuke restaurants (waaronder ook een Bubba Gump), winkels, straatmuzikanten, straattheater, het Aquarium of the Bay,…

Reisverslag San Francisco Pier 39

Alcatraz Island

Onderweg naar Pier 39, waar we heel wat straatmuzikanten en artiesten bezig zagen, hadden we een mooi zicht op Alcatraz Island.  Een voorsmaakje van wat we de morgen op ons programma hebben staan.  We gaan dan een bezoek brengen aan de beroemdste gevangenis van de wereld.

Reisverslag San Francisco Pier 39 vogel

Zeeleeuwen

Een belangrijke attractie van Pier 39 zijn de Californische zeeleeuwen die er op de pontons liggen.  Tijdens ons eerste bezoekje aan Pier 39 hebben we echter geen zeeleeuwen kunnen spotten zoals je op onderstaande foto kan zien. De pontons lagen er maar verlaten bij.  De dag nadien zouden we er toch nog een paar kunnen spotten na ons bezoek aan Alcatraz.

Pier 39 zeeleeuwen

We hebben enkele uren rondgeslenterd op Pier 39.  Eerst zijn we iets gaan eten in een visrestaurant met uitzicht op het water, daarna de vele winkeltjes bezocht.  Er was een gezellige drukte en de houten pier met houten huizen had ook zijn charme.  Vanaf hier kon je trouwens ook de USS Pampanito zien liggen.

Reisverslag San Francisco Pier39

USS Pampanito

Reisverslag San Francisco

Reisverslag San Francisco USS Pampanito

Met de bus door San Francisco

Na ons bezoek aan Pier 39 en de duikboot namen we terug de hop-on hop-off bus.  Deze dubbeldekker met panoramisch verdiep (zonder dak) reed door het centrum en langs tal van bezienswaardigheden in San Francisco.  Ondanks de zon nog scheen was het toch al een beetje fris geworden.  Onderweg kregen we terug interessante uitleg van de gids.

Reisverslag San Francisco citytrip

Het voordeel van zo’n bus is dat je vanzelf langs de voornaamste bezienswaardigheden komt.  Meestal is er ook wel een halte zodat je even kan uitstappen en vervolgens de volgende bus weer kan opstappen.  Het noemt niet voor niets de ‘hop-on hof-off bus’.

Onderweg reden we onder andere langs deze locaties: Alcatraz Landing Pier 33, Fishermans Wharf, Pier 39, China Town, North Beach, Union Square, Haight Ashbury, Coit Tower San Francisco, China Town, Civic Center, Financial District, Golden Gate Park, Academy of Sciences, Ghirardelli Square, Ferry Building,…

Reisverslag San Francisco Sightseeing

Golden Gate Bridge

De route van de bus liep ook over de Golden Gate Bridge.  Het was indrukwekkend om over deze beroemde brug te rijden.  Doordat we boven in de bus zaten konden we de gigantische pijlers bewonderen.

Reisverslag San Francisco Golden Gate bridge

Golden Gate Bridge hoogte

Aan de overkant hield de bus even halt op de volgende stopplaats, een uitkijkpunt waar je deze beroemde hangbrug mooi ziet liggen.  Omdat er nog maar één bus na ons zou komen en we tijdens ons ritje over de brug wat kou geleden hadden besloten we maar op de bus te blijven.  Na een rit over de Golden Gate in de andere richting namen we een halte in de buurt van ons hotel.

Tijd voor een heerlijk warm bad en daarna zijn we, na een korte statusupdate van onze blog, ons bed ingedoken.  Morgen moesten we op tijd opstaan om onze ferry naar Alcatraz Island te halen.  Het einde van alweer een geweldige dag!

Lees verder: reisverslag dag 7 – Alcatraz Island

Voeg de auteur Frederik Maesen toe aan je Google+ kringen

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel