Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag Bryce Canyon – dag 14

Bryce Canyon Panorama

Reisverslag Bryce Canyon National Park

• Datum: Vrijdag 18 juli 2014
  • Plaats:  Bryce Canyon National Park
  • Hotel: Best Western Plus Town & Country
  • Weer: Bryce Canyon National Park 29°C, zonnig tot licht bewolkt

Op naar Bryce Canyon

Heerlijk uitgeslapen na een goede nachtrust werden we wakker met dit geweldig uitzicht op de Zion Mountain Ranch.  Het was weeral een prachtige dag met een hemelsblauwe lucht en veel zon.  Vandaag zouden we naar de Bryce Canyon rijden, een rit van zo’n 110 km.  Na ons bezoek aan Bryce hadden we nog een rit van zo’n 125 km voor de boeg naar ons hotel in Cedar City.

Maar eerst gingen we nog ontbijten in dit prachtige decor in Mt Carmel!

Zion Mountain Ranch huisjes

American Breakfast

In het restaurant, waar ik gisteren een heerlijke Cheeseburger had gegeten, konden we ook ontbijten.  Terwijl we plaats hadden genomen aan een tafel met uitzicht op het “Land Office” zagen en roken we al heel wat lekker eten voorbij komen.  Niet veel later waren we ook zelf aan het genieten van een stevig American Breakfast.

Zion Mountain Ranch restaurant

Zoals we het ondertussen al gewoon waren kregen we een grote portie bacon, worstjes en eitje.  Alles was zeer verzorgd en lekker!

Zion Mountain Ranch ontbijt

The Buffalo Grill

Het restaurant van de Zion Mountain Ranch, “The Buffalo Grill”, was supergezellig!  Voor we terug naar ons huisje wandelden ben ik nog even blijven staan om het interieur van deze zaak te bewonderen.  Deze stijl met veel hout viel helemaal in de smaak bij mij. Zo, nu was het tijd om de auto in te laden en afscheid te nemen van deze geweldige locatie.

Zion Mountain Ranch dinner

Bryce Canyon, here we come!

Ons huisje lag aan de overkant van de straat (9), tegenover de receptie en het restaurant.  Onderweg naar onze cabin maakte ik nog even deze foto als herinnering, want ik was er zeker van dat we thuis nog dikwijls zullen terugdenken aan deze leuke ranch.

Zion Mountain Ranch Cabins

Dixie National Forest

Zodra we de auto ingeladen hadden (dit was ondertussen al routinewerk) vertrokken we richting Bryce Canyon National Park. De route liep over de 89 en vervolgens de 63, meer details over deze route kan je hier terugvinden.  In de omgeving van Dixie National Forest werd het landschap heel kleurrijk.  De rode rotsen, de hemelsblauwe lucht en witte stapelwolken vormden een sprookjesachtig mooi decor!

Red Canyon

Niet veel later reden we langs de Red Canyon, welke zijn naam zeker goed gekozen is.  Ik dacht dat ze in de reisbrochures soms een beetje te enthousiast waren geweest met Photoshop, maar tot onze grote verbazing waren de kleuren echt zo hevig!  We hielden even halt om wat foto’s te maken en reden vervolgens verder.

Red Canyon Dixie Forest

Achter iedere bocht was er wel een nieuwe verrassing en een ander prachtig uitzicht!  Zo reden we bijvoorbeeld door dit tunneltje waarvan er volgens mij al gigantisch veel foto’s gemaakt zijn.  Zo goed als iedereen die er langs reed zagen we even halt houden voor groepsfoto of selfie in dit decor op de achtergrond.

Red Canyon arch to Bryce Canyon

Bryce Canyon National Park

Nog een stukje verder zagen naderden we Bryce Canyon.  Even een foto maken voor onze blog en vervolgens kwamen we aan de ingang van dit Nationale Park.  Op deze plaats begonnen er ook meer en grotere stapelwolken te verschijnen, maar het zag er gelukkig helemaal niet regenachtig uit.

Ook hier konden we weer gebruik maken van onze Annual Pass die we in Yosemite National Park gekocht hadden.  Het was er helemaal niet druk, slechts één auto voor ons.  Even onze Annual Pass en identiteitskaart tonen en we reden het Park binnen.  We besloten om eerst naar Rainbow Point te rijden, dit uitzichtpunt lag op 2778 meter boven de zeespiegel.  Dat verklaarde de opgeblazen zak chips in onze Jeep!

Bryce Canyon ingang

Uitzichtpunten

Onderweg kwamen we heel wat uitzichtpunten tegen, het ene nog indrukwekkender dan het andere.  Ondanks de goede voorbereidingen was het ons niet helemaal duidelijk waar we moesten zijn voor de wandeling die we wilden doen.  We reden dan maar op goed geluk naar Sunrise Point, waar er een wandeling vertrok.

Bryce Canyon

Helaas hadden we niet voldoende tijd om de volledige wandeling te doen.  We moesten nog een heel eind terug rijden naar ons hotel in Cedar City .  Dit hotel lag eigenlijk helemaal uit de richting, een foutje in ons reisschema.  Geen ramp uiteraard, want 120 km is eigenlijk ‘next door’ in Amerika.  Maar we hadden toch liever in één van de hotels aan de ingang van het Park gelegen.  En als we helemaal konden kiezen in The Lodge at Bryce Canyon!

Het was er zo mooi dat we graag tot de laatste minuut hadden kunnen genieten van deze legendarische Canyon.  Een zonsondergang of zonsopgang was praktisch niet haalbaar als je op 1,5 uur rijden van Sunset Point of Sunrise Point overnacht…

Bryce Canyon Wandeling

We hadden allemaal spijt dat we moesten vertrekken.  Hier hadden we nog veel langer willen blijven!

Komen we morgen terug?

Terwijl we nog eens voor de laatste keer van het onbeschrijflijk mooie panorama aan het genieten waren kregen we steeds meer spijt dat we moesten vertrekken.  Misschien was dit de laatste keer in ons leven dat we hier zijn en we hebben geen lange wandeling kunnen maken.

We begonnen te brainstormen.  Ons hotel lag op zo’n 125 kilometer van dit Nationale Park en morgen zouden we verder rijden naar Page.  Als we morgen nu eens vroeg op stonden en nog eens terug kwamen?  Hoe ver is het dan rijden van hier tot in Page?  Dit gingen we meteen even berekenen op de GPS in onze Jeep.

Volgens onze GPS was het zo’n 250 km rijden, of 2 uur en 40 minuten.  Yes! We hadden een plan.  We komen morgen gewoon terug!

Bryce Canyon hoodoos

Met deze gedachte stapten we na een laatste familiefoto in onze Jeep en vertrokken we richting Cedar City.

Bryce Canyon Sunrise Point

Cedar City

De rit naar Cedar City duurde uiteindelijk toch wat langer dan we verwacht hadden.  Het was een mooie, maar bochtige weg door bergachtig en zelfs vulkanisch gebied.  Op de hele rit waren we maar enkele auto’s tegengekomen en er waren ook haast geen huizen of dorpjes te bespeuren onderweg.  Ik was blij dat we deze route niet in de donker moesten rijden.

Eenmaal in Cedar City gingen we nadat we ingecheckt waren in het hotel nog iets eten in een restaurant.  We kregen er zo’n grote porties dat we eigenlijk met één portie nog teveel hadden voor ons drietjes.  Met een (over)volle buik wandelden we terug naar het hotel.

Cedar City Restaurant

Best Western Town & Country Inn

Voor we gingen slapen namen we nog even een frisse duik in het zwembad.  Cedar City ligt op ongeveer 1782 meter boven zeeniveau waardoor het al goed afgekoeld was.  Het water van het zwembad was nog lekker warm, maar eenmaal uit het water was het toch maar frisjes.

Na een half uurtje waterpret kropen we onder de lakens, het einde van alweer een onvergetelijke dag.

Best Western Town and Country Inn Cedar City

Voeg de auteur Frederik Maesen toe aan je Google+ kringen

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel