Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag Hollywood – Venice Beach

Venice Beach strand redder

Op naar Santa Barbara

Zoals verwacht waren we vandaag pas laat wakker na ons geweldig bezoek aan Disneyland.  Het was al bijna 10:00 AM toen we opstonden.  Hoog tijd om onze koffers te pakken, want we moesten tijdig uitchecken.

Omstreeks 11:00 AM vertrokken we richting Santa Barbara, waar we 2 nachten zouden logeren.  Onderweg wilden we Hollywood, Beverly Hills, Venice Beach en Ventura Beach bezoeken.  Omdat we zo laat wakker waren besloten we ons bezoek aan Hollywood en Beverly Hills in te perken tot een ritje door dit wereldberoemde stadsdeel van Los Angeles.

Route naar Hollywood

Hollywood sign

We volgden onze GPS tot het centrum van Hollywood waar we parking zochten in een zijstraat van de Hollywood Blvd.  Na een korte wandeling over de Boulevard aten we nog een McDonald’s en vervolgens gingen we op zoek naar het Hollywood sign.

Hollywood blvd

We reden op goed geluk een straat in op zoek naar de wereldberoemde Hollywood letters.  Na wat rondrijden hadden we een plekje gevonden waar we min of meer een goed zicht hadden op “The Hollywood Sign”.  Eerlijk gezegd vonden we het hele Hollywood gebeuren niet echt iets voor ons.  Daarom besloten we om verder te rijden richting de kust.  We hadden meer zin om op het strand te lopen met onze voeten in de Stille Oceaan…

Hollywood sign

Ben jij wel een Hollywood fan en wil je graag een mooie foto van de Hollywood letters zonder elektriciteitskabels op de voorgrond?  Neem dan eens een kijkje op de website LAtourist.com.  Daar geven ze heel wat tips.

We verlieten Hollywood via de Sunset Boulevard en reden nog even richting Beverly Hills.

Hollywood sunset boulevard

Beverly Hills

Ook hier waren we snel uitgekeken.  Waarschijnlijk kan je hier een hele dag rondhangen en heel wat bezoeken, maar na een foto van het wereldberoemde Beverly Hills sign hielden we het voor bekeken en reden we verder naar Venice Beach.

Beverly Hills sign

Parkeren in Venice Beach

We volgden onze GPS richting Venice Beach tot we bijna aan het strand waren.  Er was een kleine parking waar tot onze verbazing nog plaats was.  We parkeerden onze Jeep en wilden een ticket gaan nemen bij de parking wachter.  De prijs bleek 30 $ te zijn.  Dit was dan voor een volledige dag, maar wij konden maar een uurtje of twee blijven.  Met een beetje tegenzin betaalden we toch maar en vertrokken richting de dijk, die slechts 50 meter verder lag.

Toen bleek dat we onze auto sleutel moesten afgeven.  Ze verplaatsten de auto’s voortdurend zodat de oppervlakte van de parking volledig benut kon worden.  Het deed toch maar een beetje vreemd om onze sleutel van de Jeep vol bagage af te geven aan een wildvreemde…

Venice Beach parking

Venice Beach

Enkele ogenblikken later zagen we de Stille Oceaan voor ons liggen.  Op de dijk waren er verschillende winkeltjes en kraampjes.  Het was er vrij druk en er hing een toffe sfeer.

We zouden de winkeltjes later bezoeken en wandelden eerst het strand op richting het water.

Venice beach

Baywatch

Tijdens onze wandeling over het strand zagen we Baywatch-achtige taferelen.  Ook hier hadden we voor de zoveelste keer het gevoel in een filmdecor rond te lopen.  Deze beelden hadden we al zo dikwijls op TV gezien en nu liepen we er zelf rond.  Heerlijk gewoon!

Venice Beach redders

Stille Oceaan

En dan was het zover, we liepen voor de eerste keer in ons leven met onze voeten in de Grote Oceaan of Stille Oceaan!  We waren heel blij dat we hier rondliepen, maar we beseften allemaal dat het einde van onze vakantie in zicht was.  Vanaf nu zouden we via de legendarische Highway One langs deze kust rijden tot onze eindbestemming in Monterey…

Venice Beach strand

Na onze strandwandeling bezochten we nog enkele winkeltjes op de dijk en slenterden vervolgens terug naar de parking waar we onze auto hoopten terug te vinden.  We gaven ons ticket aan de bedienden en een 5-tal minuutjes later kwam er iemand aangereden met onze Jeep en bagage.  Nu konden we verder rijden richting Santa Barbara, maar we zouden eerst nog een tussenstop houden in Ventura Beach.

Ventura Beach

De GPS bracht ons naar Ventura Beach waar we op deze pier in een visrestaurant zijn gaan eten.  Na een heerlijke lunch met zicht op de Pacifische Oceaan wandelden we terug naar de auto op een nabijgelegen parking.  Het was al merkbaar frisser geworden en de avond begon te vallen.

Ventura Beach visrestaurant

U.S. Route 101

Volgens onze GPS moesten we nog zo’n 50 km rijden tot ons hotel in Santa Barbara.  We reden over de U.S. Route 101 en onderweg zagen we de zon onder gaan.  Een prachtig schouwspel, maar ik kon helaas nergens halt houden om wat  foto’s te maken.  Gelukkig had onze dochter onderweg heel wat foto’s gemaakt die de sfeer mooi weergeven.

Zonsondergang Highway One

Mist

De zon was nu helemaal verdwenen en er begonnen mist en laaghangende wolken over de snelweg te glijden.  De laatste 20 kilometer reden we volledig in het donker over de U.S. 101.

Highway 1 met auto

Zo kwamen we na een dag met veel korte tussenstops (Hollywood, Beverly Hills, Venice Beach en Ventura Beach) aan bij ons hotel in Santa Barbara.  Na het inchecken brachten we onze koffers naar de kamer en hielden we nog een videogesprek met het thuisfront.  Vervolgens gingen we slapen.  Morgen stond er een dagje relaxen op het programma.
Voeg de auteur Frederik Maesen toe aan je Google+ kringen

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel