Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag Yosemite – Dag 8

Yosemite National Park ingang

Reisverslag rondreis West-Amerika

• Datum: Zondag 13 juli 2014
  • Plaats:  San Francisco & Yosemite National Park
  • Hotel: Cedar Lodge
  • Weer in San Francisco 20°C, ‘s morgens  mistig – Yosemite National Park 37°C, zonnig

Huurwagen

Vandaag vertrokken we richting Yosemite National Park.  We hadden er bewust voor gekozen om onze huurwagen pas vanaf vandaag te boeken.  Dus voor we konden vertrekken moesten we nog even langs Avis om onze huurwagen op te halen.  Na een stevig ontbijt namen we de bus richting Pier 39.  Het Avis kantoor en de parking waar onze huurwagen stond lag op wandelafstand van Fisherman’s Wharf.  Het was nog vroeg en zoals de voorbije dagen was het ‘s morgens nog bewolkt.

Met de bus in San Francisco

Na het invullen van de nodige documenten kregen we de sleutels van onze huurwagen en konden we hem gaan zoeken in een grote overdekte parking.  Het bleek een mooie Jeep Cherokee 4×4 te zijn!  Door ons te haasten waren we de GPS in het hotel vergeten, maar we konden ons ondertussen toch al wat oriënteren in San Francisco.  Dan maar zonder GPS terug naar het hotel.  Gelukkig was het zondagochtend waardoor er nog maar weinig verkeer op de weg was.  De vele straten met eenrichtingsverkeer maakten het een kleine uitdaging om reglementair tot ons hotel te geraken.  Een kwartiertje later stonden we echter al geparkeerd voor het Holiday Inn San Francisco.

San Francisco Bay Bridge

Nog even uitchecken, de koffers inladen, de GPS instellen en we konden vertrekken naar Yosemite National Park.  We keken er echt naar uit!  Na een korte rit door San Francisco reden we over de San Francisco Bay Bridge.  Vanaf deze brug konden we nog een glimp opvangen van Alcatraz Island, waar we gisteren nog rondliepen.

Route naar Yosemite National Park

We hadden onze route zorgvuldig uitgestippeld zodat we onderweg zoveel mogelijk konden genieten van het Yosemite National Park.  We reden dus eerst een stukje door het park naar ons hotel.  Alle informatie over onze route van San Francisco naar Yosemite kan je hier terugvinden.

Van San Francisco naar Yosemite

Yosemite National Park onderweg

Lunch with a view

Na een vlotte rit door een sprookjesachtig mooi decor kwamen we toevallig langs een restaurantje met een leuk terras.  We hadden ondertussen allemaal honger gekregen en een korte pauze was ook welkom.  Daarom parkeerden we onze Jeep en vervolgens zochten we ons een plekje op het terras.  Het was er zo’n 33°C, gewoonweg heerlijk na enkele dagen in het kille San Francisco!

Een vriendelijke ober bracht ons de menukaart en niet veel later waren we een heerlijke cheeseburger aan het eten.  Vanaf het terras hadden we een mooi zicht op de route die we afgelegd hadden.  Toevallig kwam er een groep oude Ford Mustangs doorgereden met dat typische V8 geroffel.  Dit is het Amerika zoals we het ons altijd hadden voorgesteld!

Een restaurant onderweg naar Yosemite National Park

Ben je van plan om ook via deze route naar Yosemite National Park te rijden?  Dan is een tussenstop aan het Priest Station een aanrader.  Wij hadden er in ieder geval lekker gegeten en genoten van het uitzicht.

Priest Station
16756 Old Priest Grade
Groveland, CA 95321
Verenigde Staten

Website: prieststation.com

Priest Station Cafe Yosemite

Yosemite National Park

Na deze geslaagde tussenstop reden we verder richting het Yosemite National Park.  Het contrast met de voorbije week in New York en San Francisco was enorm groot.  Hier kan je kilometers en kilometers rijden zonder ook maar één huis tegen te komen onderweg.  Onder de indruk van deze geweldige brok natuur naderden we de ingang van Yosemite National Park.  Voor we naar ons hotel gingen zouden we eerst een stuk door dit adembenemende Nationale Park rijden.

Ingang Yosemite National Park

Annual U.S. National Park Pass

Omdat we tijdens onze rondreis door West-Amerika verschillende Nationale Parken zouden bezoeken kochten we een “Annual Pass”.  Deze pas geeft één auto toegang tot een groot aantal Nationale Parken in de USA.  We betaalden 80 dollar (in 2014).

Yosemite National Park huurwagen

Ondertussen hadden we al heel wat kilometers afgelegd met onze splinternieuwe Jeep.  Het was heel aangenaam rijden met de automaat en ook de passagiers waren tevreden over de SUV.  Na een eerste kennismaking met Yosemite National Park reden we verder naar ons hotel, dat aan de andere kant van het park gelegen was.  Het was even zoeken omdat onze GPS het huisnummer niet kende.  Ons hotel lag langs de California 140, op zo’n 15 minuten rijden van de andere ingang van Yosemite.

California highway 140

Yosemite Cedar Lodge
9966 California 140
El Portal, CA 95318
Verenigde Staten

Zodra we onze koffers naar de kamer gesleurd hadden (het was ondertussen zo’n 37°C) trokken we meteen naar het zwembad.  Een frisse duik was welkom bij deze temperatuur!

Cedar Lodge El Portal Yosemite National Park

Zodra het begon te schemeren zijn we nog iets gaan eten in het restaurant van het hotel en vervolgens gaan slapen.  We wilden morgen op tijd kunnen vertrekken, want we hadden maar één dag om van dit mooie park te genieten.

Yosemite National Park Cedar Lodge

Voeg de auteur Frederik Maesen toe aan je Google+ kringen

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel