Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Reisverslag Antelope Canyon – dag 16

Antelope Canyon bezoeken

Antelope Canyon en Horseshoe Bend

• Datum: Zondag 20  juli 2014
  • Plaats: Page (Arizona)
  • Hotel: Travelodge Page
  • Weer: Page 38°C en zonnig

Good morning Arizona!

Na het paardrijden in Bryce Canyon National Park hadden we geweldig goed geslapen.  Vandaag hadden we geen druk schema. We moesten dus geen wekker zetten, zodat we nog eens konden uitslapen tot we vanzelf wakker werden.   Blijkbaar was het nodig, want toen we wakker werden was de parking van het hotel zo goed als verlaten.  De meeste toeristen waren al vroeg vertrokken naar de volgende bestemming op hun roadtrip.  Een aantal reizigers die, net zoals ons, vandaag in Page bleven zaten buiten al te ontbijten.

Travelodge Page Arizona

Breakfast

Omstreeks 10:00 AM Arizona time gingen we ook ontbijten.  Wat ontbijtgranen, een toast, een banaan en fruitsap.  In vergelijking met enkele van de vorige hotels was het hier maar een sober ontbijt.  Maar we konden heerlijk in het zonnetje zitten en het smaakte ons.  Er was ook Wifi zodat we tijdens ons ontbijt nog even contact opnamen met de thuisblijvers.  Met het tijdsverschil was het niet eenvoudig om dagelijks contact te houden.  Het was leuk dat we iedereen nog eens live gezien en gesproken hadden.

Arizona Time Page

Antelope Canyon Tours

Het was ondertussen 11:00 AM geworden.  Tijd om naar de vertrekplaats van onze eerste activiteit te rijden: Antelope Canyon Tours.  Eigenlijk hadden we even goed kunnen wandelen, want het was slechts enkele minuutjes wandelen vanaf het hotel.  Volgens de informatie op onze voucher moesten we ruim op voorhand inchecken.  Anders zouden onze gereserveerde plaatsen doorverkocht kunnen worden…

We waren dus ruimschoots op voorhand ter plaatse om in te checken.  Daarna zijn we nog maar wat gaan shoppen (3 prachtige jeansbroeken voor 30 $ per stuk!) in de kledingwinkel om de hoek.

Een leuk ritje naar Antelope Canyon

Eindelijk was het zo ver!  We werden verdeeld in verschillende groepen en mochten plaats nemen in een terreinwagen.  Er stond veel volk op de parking van Antelope Canyon Tours, want deze tour was de meest populaire.  De ondertussen legendarische lichtstralen in deze smalle Canyon kan je alleen rond het middaguur bewonderen, wanneer de zon goed staat.

Zodra iedereen veilig vastgeriemd was vertrokken we naar dit natuurwonder.  Eerst reden we een stukje over de gewone weg.

Route naar Antelope Canyon

Enkele minuten later verlieten we deze weg en reden langs de inkom van dit Park.  Vanaf hier reden we door een zandvlakte waardoor de rit, tot groot plezier van ons dochtertje, heel wat hobbeliger werd.  Het was echt leuk!

Antelope Canyon Tours Jeep

Een smalle kloof

De eindbestemming was in zicht.  In de verte konden we heel wat terreinwagens zien staan in de buurt van een smalle kloof, dit was de ingang van de Bryce Canyon!  Eenmaal uitgestapt kregen we nog wat instructies van onze gids.  We mochten geen flits gebruiken, moesten altijd in de buurt van de gids blijven, goed volgen en uiteraard niets vernielen.

Antelope Canyon Tours Excursie

Upper Antelope Canyon

Het was ondertussen al vrij warm en de zon brandde ongelooflijk.  De kleuren van de omgeving waren geweldig mooi.  Eindelijk mochten we de Canyon in wandelen!

Antelope Canyon ingang

We waren meteen onder de indruk van deze Canyon.  De kleuren, de vorm, de lichtinvallen, de structuur van de stenen,…  Alles was even mooi.  Het was er wel vrij druk, er liepen groepjes met toeristen voor en achter ons.  We moesten telkens wachten zodat iedere groep voldoende tijd had om foto’s te maken en we niet in de weg stonden.  Ook wij kregen op onze beurt op ieder fotogeniek plekje enkele minuten tijd om foto’s te maken.

Sneltempo

Het enige minpuntje vonden we het tempo waaraan we door deze Canyon moesten wandelen.  Aan de hoeveelheid terreinwagens dat voor de ingang geparkeerd stond kon je al merken hoe toeristisch deze plek geworden is sinds de ontdekking in 1931.  Er waren verschillende locaties in de Canyon waar je mooie foto’s kon maken.  De gids gaf ons telkens aanwijzingen hoe en waar je de mooiste foto’s kon maken, maar we hadden soms letterlijk maar enkele seconden om de perfecte foto te schieten voor de volgende groep toeristen eraan kwam.

Upper Antelope Canyon bezoeken

Zonder woorden

Het is echt moeilijk te beschrijven hoe mooi we het daar wel vonden.  Iedere meter die we dieper de Canyon in wandelden werden we verrast door een ander fotogeniek zicht.  Als je graag meer foto’s ziet, dan surft je best eens naar dit fotoalbum van ons bezoek aan Antelope Canyon.

Antelope Canyon bezoeken

Photographer’s Tour

Voor de liefhebbers is er ook nog een tour voor (professionele) fotografen.  Bij deze tour, die 2 uur en 40 minuten duurt, heb je de beste omstandigheden om foto’s van de Canyon te maken.  Je krijgt dan ook meer tijd om je foto’s te maken.  Meer informatie kan je op de website van de organisatie terugvinden.

Antelope Canyon beste tijdstip

Aan het einde van onze rondleiding door Antelope Canyon reden we met de omgebouwde terreinwagen terug naar de vertrekplaats.  Het was ondertussen al snikheet geworden waardoor het extra leuk was om in open lucht te rijden.

Texas Smoke Barbeque

Tijdens onze terugrit kwamen we langs “Big John’s”, een omgebouwd benzinestation dat nu dienst deed als eettent.  Het rook er zo lekker naar BBQ dat we besloten om daar te gaan eten.  Zodra we aangekomen waren op de parking van Antelope Canyon Tours reden we terug naar dit restaurant waar je Texas Barbeque kon eten.

Texas Smoke Barbecue BBQ

Er stonden 2 reuzen BBQ’s met chrome uitlaatpijpen van zo’n Amerikaanse truck.  Onder het afdak van het oude benzinestation stonden er nu picknicktafels, waar je in de schaduw kon zitten.  Rondom dit terras lagen er strobalen met gedrapeerde Amerikaanse vlagjes.  Meer Amerikaans kon volgens mij niet!

Horseshoe Bend

Na deze heerlijke BBQ (een echte aanrader!) vertrokken we richting de 2 de bezienswaardigheid die vandaag op ons programma stond: De Horseshoe Bend.  Dit is een van de meest gefotografeerde delen van de Colorado rivier, op slechts enkele kilometers van Page.  Langs de US-89 ligt er een parking vanaf waar een kleine wandeling naar het uitzichtpunt start.  We parkeerden onze Jeep, dronken nog heel wat water en namen vervolgens het “Overlook Trail”.

Horseshoe Bend adres - Access Point

Snikheet!

Het was ondertussen snikheet geworden, maar een wandelingetje van  1.21 km moest toch wel lukken.  Na de waarschuwingen op het bord gelezen te hebben vertrokken we door het mulle zand richting het uitzichtpunt.

Horseshoe Bend Hike guidelines

Het wandelpad liep bergafwaarts, waardoor we ondanks de brandende zon zonder al te veel moeite onze bestemming bereikten.  Onderweg kwamen we heel met mensen tegen met een parasol zodat ze in de schaduw konden wandelen.  Geen slecht idee, want de zon begon wel echt te branden!

Horseshoe Bend wandeling

In de verte zag je het gat opduiken waar de Colorado rivier een bocht van 270° maakt.

What a view!

We waren op enkele tientallen meters, maar zagen nog steeds geen rivier.  Het was pas toen we vlakbij de rand waren dat we plots verrast werden door een ongelooflijk mooi panorama. Dit was zo indrukwekkend dat we er allemaal stil van werden!  Ook het feit dat er geen enkele afsluiting staat doet wel even vreemd.  Je loopt tot op de rand en je kan zo’n 300 meter loodrecht naar beneden kijken…

Horseshoe Bend Page Arizona

We waren het allemaal eens dat dit een van de mooiste en indrukwekkendste locaties was die we ooit bezocht hebben.  Niet te geloven dat de Colorado River het voor mekaar gekregen heeft zo iets groots te creëren.  Ons dochtertje kreeg er ook niet genoeg van en bleef maar foto’s maken met haar iPod.

Horseshoe Bend bezoeken

Een adembenemend mooi panorama

Met mijn fototoestel kreeg ik de volledige bocht niet op foto vastgelegd.  Daarom had ik ook maar enkele panorama foto’s gemaakt met mijn iPhone.  Op de foto’s kan je het niet waarnemen, maar op de rivier waren er heel wat bootjes.  Blijkbaar kan je ook een groot gedeelte van deze rivier afvaren.  Dit lijkt me ook wel geweldig om te doen.

Horseshoe Bend panorama

Terug naar de Jeep

Na genoten te hebben van dit natuurwonder wandelden we terug naar onze huurwagen.  Deze keer ging het bergop en de zon leek nog feller te branden dan een uurtje geleden.  De wandeling leek plots een pak zwaarder en we geraakten maar met moeite vooruit.  We hadden ook gigantisch dorst gekregen, maar ons drinken lag in de auto.  Voor een wandelingetje van 1 kilometer moesten we toch geen drinken meesleuren zeker?  Fout gedacht!  Onze mond was heel droog en we snakten naar schaduw.

Wandeling Horseshoe Bend

We waren dan ook heel blij wanneer we de parking zagen enkele minuten later onze dorst konden lessen in de auto.  Nu was het tijd om terug naar ons hotel te rijden, want daar lag er een zwembad op ons te wachten.

Afkoelen in het zwembad

Niet veel later stopten we op de parking van ons hotel.  We gingen ons snel omkleden en vervolgens namen we een frisse duik in het zwembad.  De temperatuur flirtte met de grens van 40°C.  De rest van de namiddag hebben we ons in het zwembad geamuseerd.

Travelodge Page zwembad

Shoppen in de Walmart

‘s Avonds zijn we nog gaan winkelen in een grote Walmart waar ze tot grote vreugde van onze dochter de Lays Flamin’ Hot Chips hadden.  Deze mega pikante chips hadden we toevallig ontdekt tijdens ons verblijf in San Francisco.  Naast deze chips hadden we ook wat eten en drinken gekocht voor morgen, want dan reden we verder naar Monument Valley.

Lays Flamin Hot Chips

McDonald’s in Page

Van al dat winkelen hadden we honger gekregen en besloten deze onvergetelijke dag af te sluiten met een bezoek aan de McDonald’s.  Het was ondertussen al donker, maar nog steeds zeer warm.  Ideaal voor een etentje onder de sterren.  😉  Zodra we alles verorberd hadden reden we terug naar het hotel, waar ik nog even enkele foto’s op onze blog publiceerde voor we gingen slapen.

McDonald's Page

Voeg de auteur Frederik Maesen toe aan je Google+ kringen

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel