Rondreis West Amerika Monument Valley
Nog meer USA tips >>Ontdek hier nog meer informatie over onze roadtrips in Amerika.

Sequoia NP – Las Vegas

Super trucks in AmerikaDe route van Visalia naar Las Vegas

Vandaag hebben we een langere rit voor de boeg.  We rijden vanuit ons hotel in Visalia naar het hotel in Las Vegas.  Even hadden we getwijfeld om via Death Valley te rijden, maar zowel omwille van de afstand als hitte beslisten we om toch maar de snelste route naar Las Vegas te nemen.

•  Afstand: 578 km
  • Geschatte tijd: 5 uur 30 minuten
  • Onze volgende bestemming: Zion National Park

Naar de hitte

Het was al behoorlijk warm toen we na het ontbijt de koffers in onze Jeep plaatsten.  We hadden van een vriendelijke serveerster nog 3 flesjes gekoeld water meegekregen, dit was zeker welkom!  Voor we Visalia verlieten gingen we ook nog eerst even tanken bij een Chevron in de buurt van het hotel.

Rondreis Amerika met de auto

California State Route 99

Het was weer een stralend mooie dag met een hemelsblauwe hemel.  Ons hotel lag vlakbij de California State Route 99 zodat we na het tanken vrijwel meteen over Route 99 richting Bakersfield reden.  Er was niet veel verkeer zodat we relaxed met de cruise control konden rijden.

Route naar Las Vegas

California State Route 58

Ter hoogte van Bakersfield namen we Route 58 richting Barstow.  Onderweg gleden verschillende landschappen aan ons voorbij.

Met de auto naar Las Vegas

Van Yosemite naar Las Vegas

Onderweg kwamen we ook een locatie tegen waar gigantisch veel windmolens bij elkaar stonden.  Het was indrukwekkend om al deze molens te zien draaien.

Windmolens onderweg naar Las Vegas

We waren al een hele tijd aan het rijden.  Daarom besloten we even halt te houden aan een parking onderweg.  Ieder plekje schaduw was ingenomen door geparkeerde auto’s.  Het was dan ook snikheet en dat merkten we toen we uit onze Jeep stapten.

Er stond een warme droge wind.

Parking onderweg naar Las Vegas

Aan de andere kant van het gebouw stonden er een aantal grote trucks geparkeerd.  Dit was echt zoals we het in de films gezien hadden!  Onderweg hadden we ook al heel wat prachtexemplaren zien rijden, maar als je ze van dichtbij kan bewonderen zijn ze nog indrukwekkender.

Grote trucks in Amerika

Interstate 15 North Las Vegas

Na onze korte tussenstop reden we verder over de Interstate 15 richting Las Vegas.  Er waren ondertussen drie rijstroken en het verkeer verliep nog steeds vlot.  Naarmate we Las Vegas naderden werd het wel wat drukker, maar zoals je op de foto’s kan zien was er nog steeds weinig verkeer onderweg.

We reden al een hele tijd door een verlaten landschap.  Het was moeilijk te geloven dat we hier een grote stad gaan tegenkomen.

Ivanpah Solar Power Facility

Onderweg kwamen we nog een speciaal bouwwerk tegen.  Duizenden spiegels die de zon weerkaatsten op een zuil in het midden.  Als je hierover meer wil weten moet je even “Ivanpah Solar Project” Googlen.

Interstate 15 Ivanpah Solar Project

We bleven kilometers door een verlaten landschap rijden.  Onderweg zagen we soms een verlaten huis, een woonwagenpark,…

Interstate 15 richting Las Vegas

En dan zagen we plots Las Vegas opduiken in de verte.  Ondanks we er nog nooit geweest waren leek het allemaal zo bekend voor te komen.  Volgens onze GPS zou het nu niet lang meer duren tot we aan ons hotel waren.  Dan konden we eindelijk een frisse duik in het zwembad nemen!

Las Vegas duikt op uit de woestijn

Volg me
Latest posts by Frederik Maesen (see all)
Vond je dit artikel leuk of interessant? Delen en reageren = dankjewel